Avatar billede ljungberg Nybegynder
19. september 2006 - 23:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DVD drev virker ikke

Da jeg ville reinstallere en comp, startede jeg med at formatere nogle drev igennem adminsistrer->Diskhåndtering. Efter dette ville jeg boote på en xp men fandt ud af at mit DVD drev pludseligt ikke funger. Der er kontakt til det, jeg kan f.eks. godt "skubbe ud" ved at højreklikke på drevet, men hvis jeg dobbeltklikker får jeg bare at vide at der ingen cd er i? Jeg har forsøgt med adskillige CD'er uden held. Jeg har også forsøgt at fjerne drevet via enhedshåndtering og fysisk ved at fjerne IDE kablet, men intet hjælper. Desuden findes der nu to drev under enhedshåndtering hvoraf det ene hedder noget med generic SCSI, men mit drev har intet med SCSI at gøre og jeg kan ikke fjerne det, da det bare kommer igen efter boot.
Avatar billede haverslev Novice
20. september 2006 - 09:20 #1
Har du Deamon tool/Alchol 120 installeret og herved nogle "ekstra" drev, som herved lave "kuk" i bogstavs tildelingen ?

Ang. DVD ikke fungere, så prøv lige at checke:
Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} - (der findes kin en mappe der begynder med:4D36E965)Hvis "Upperfilters" eller "Lowerfilters" står der, så slet dem.
Avatar billede haverslev Novice
20. september 2006 - 09:24 #2
Stave / tastefejl er gratis ;o)
Avatar billede ljungberg Nybegynder
21. september 2006 - 20:19 #3
Jeg har forsøgt at afinstallere Deamon Tool, det hjalp også midlertidigt. Der kom hul igennem til drevet, men da jeg genstartede for at boote på en XP forsvandt drevet igen? Nu er jeg tilbage i samme situation! Jeg har fjernet Upperfilters (hvad gør disse to nøgler for øvrigt?) Lowerfilters var der ikke.
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2006 - 07:43 #4
Har du også Easy CD Creator version 5.01 eller tidligere version eller DirectCD version 3.01c eller tidligere installeret, så prøv at opdatere via deres hjemmeside.
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no49
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2006 - 17:49 #5
Prøv at se om dette script kan rette op på problemet:
http://www.dougknox.com/xp/scripts/xp_cd_dvd_fix.vbs
Avatar billede ljungberg Nybegynder
23. september 2006 - 15:45 #6
Tak for alle mulighederne. Jeg endte dog med at sætte et andet drev i og det fungerede, så måske har jeg været uheldig at drevet er gået i stykker lige som jeg skulle formatere? men jeg forsøger at sætte det i igen, når computeren er helt reinstalleret.