Avatar billede JenZen Novice
19. september 2006 - 23:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SQL forespørgsel

Nedenstående er min sql query streng. men den melder fejl, desværre. Nederst på siden er det jeg prøver at fremkalde siden med.

strSQL = "Select * From " & Request.querystring("Tabel") &" Where Medarbejder='" & Request("Medarbejder") &"' Where Dato Between '" & Request("Fra") &"' AND '" & Request("Til") &"'"

test.asp?Tabel=Arbejdstimer&Medarbejder=JRJ?Fra?01-09-2006&Til=02-09-2006
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. september 2006 - 23:28 #1
Der skal kun være 1 "?".. resten er "&":

test.asp?Tabel=Arbejdstimer&Medarbejder=JRJ&Fra=01-09-2006&Til=02-09-2006

Der er også fejl her, hvor det andet "?" skulle være "=": ?Fra?01-09-2006
Avatar billede hitanykey Nybegynder
19. september 2006 - 23:28 #2
prøv at fjerne ?-tegnet mellem JRJ og Fra og erstat det med et &  ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. september 2006 - 23:29 #3
Hvis det ikke er nok, skal du sikkert bruge Date-konvertering på dine request..

Dine request skal forresten være Request.Querystring("Tabel") osv..

Dvs, Request.Querystring i stedet for bare Request.
Avatar billede JenZen Novice
19. september 2006 - 23:39 #4
Fik jeg ikke helt fat i kan du ikke prøve at skrive sql strengen som den skal være.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. september 2006 - 23:45 #5
Højst sandsynligt sådan:

strSQL = "Select * From " & Request.Querystring("Tabel") & " Where Medarbejder='" & Request.Querystring("Medarbejder") & "' Where Dato Between #" &  CDate(Request.Querystring("Fra")) & "# AND #" & CDate(Request.Querystring("Til")) & "#"

Og kaldes med:

test.asp?Tabel=Arbejdstimer&Medarbejder=JRJ&Fra=01-09-2006&Til=02-09-2006
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. september 2006 - 23:46 #6
..jeg går ud fra, at feltet "Dato" er af typen "Date" (eller "DateTime").. dvs, ikke bare et almindeligt tekstfelt..
Avatar billede jytte Nybegynder
19. september 2006 - 23:51 #7
Der er vist også et "where" der skal være et "And"
Avatar billede JenZen Novice
19. september 2006 - 23:57 #8
Her er min streng:
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("/fpdb/Medarbejder.mdb")
strSQL = "Select * From " & Request.Querystring("Tabel") & " Where Medarbejder='" & Request.Querystring("Medarbejder") & "' Where Dato Between #" &  CDate(Request.Querystring("FraD")) & "# AND #" & CDate(Request.Querystring("TilD")) & "#"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>

Og her er svaret når jeg kalder siden:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'Medarbejder='JRJ' Where Dato Between #12:00:00 AM# AND #12:00:00 AM#'.

/test.asp, line 12
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. september 2006 - 23:58 #9
jytte> Korrekt.. det havde jeg overset..

Det skal være: "' and Dato Between
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. september 2006 - 23:58 #10
telekaeden> Sikker pga "where" der skulle være "and".. se forrige indlæg..
Avatar billede JenZen Novice
20. september 2006 - 00:09 #11
Jytte havde ret nu virker det, kom med et svar så er der point.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. september 2006 - 00:10 #12
Svar.