Avatar billede j30 Nybegynder
19. september 2006 - 23:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

nu kolonne med ny text

Jeg har et regne ark med en hel masse info i en kolonne når der så står noget bestemt i kolonnen vil jeg gerne have excel til at skrive noget i kolonnen lige til højre for !
Avatar billede kabbak Professor
19. september 2006 - 23:12 #1
=HVIS(ER.FEJL(SØG("Hej ";A1;1));"";" den beskrivelse eksisterer")
Avatar billede tobler Nybegynder
19. september 2006 - 23:13 #2
=HVIS(A1="noget bestemt";"skrive noget";"") denne formel kopieres ind i celle B1, og kan derefter kopieres til resten af cellerne.
Avatar billede j30 Nybegynder
19. september 2006 - 23:18 #3
Hvad så hvis der er flere muligheder og flere forskellige output
Avatar billede j30 Nybegynder
19. september 2006 - 23:22 #4
ex hvis a1 er noget skal der komme et output men hvis der står noget andet er det et andet output måske op til 10 varianter, hvordan laver man så hvis på hvis formler
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2006 - 23:30 #5
=HVIS(A1=1;"Ja";HVIS(A1=2;"Nej";HVIS(A1=3;"Måske";"Ved ikke")))
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2006 - 23:35 #6
Du bruger "Hvis" således:

Hvis (betingelse; betingelse hvis sandt; betingelse hvis falsk)

Du udskifter bare "betingelse hvis falsk" med en ny komplet "Hvis"-sætning

Hvis alle celler i kolonne B skal kigge på A1, gør du således i B1:
=HVIS($A$1=1;"Ja";HVIS($A$1=2;"Nej";HVIS($A$1=3;"Måske";"Ved ikke")))
Derefter kan du kopiere formlen nedad, og referencen til A1 vil bibeholdes. Dollartegnet gør forskellen.
Avatar billede j30 Nybegynder
19. september 2006 - 23:36 #7
1000 tak hvordan giver jeg point ??
Avatar billede j30 Nybegynder
19. september 2006 - 23:38 #8
HVor mange hviser kan der være oven på hinanden ??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2006 - 23:47 #9
Der er begrænsning på længden af formlen. Så vidt jeg ved ikke af hvor mange hvis-sætninger du laver. Jeg har selv været oppe på en 15-20 stykker, men mødte der en mur med formellængden.
Avatar billede j30 Nybegynder
19. september 2006 - 23:53 #10
tak for det, og den hurtige hjælp !
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2006 - 23:54 #11
Hov, skulle de andre ikke have lidt? Jeg supplerede bare...
Avatar billede b_hansen Novice
20. september 2006 - 08:10 #12
akyhne, jeg tror ikke helt, du har været oppe på 20 hvis-formler i en sætning. Excel har nemlig en indbygget begrænsning på 7 (eller er det 8) indlejrede HVIS'er i én formel *SS*

Dog kan man snyde Excel, hvis man laver formlen sådan her: =HVIS()+HVIS()
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. september 2006 - 09:26 #13
Eller hvis du bruger HVIS blandet med ELLER, og det var det jeg gjorde.