Avatar billede aguille Nybegynder
16. maj 2001 - 20:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Active Desktop og html

Ummidelbart virker det ikke så svært at få en html fil til at ligge som et active desktop element, men det undrer mig bare hvorfor forskellige filer bliver placeret forskellige steder på desktoppen uden mulighed for at man ummidelbart kan flytte dem. Nogle af filerne ligger sågar halvvejs udenfor desktoppen. Ville høre om der ikke nogen der kender en lille stump html man kan sætte ind sætte ind så den ligger hvor man vil have den. (Kender kun meget meget lidt til html - man nok til copy/paste ihvertfald :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
16. maj 2001 - 20:28 #1
jamen du kan markere den \"fil\" du vil flytte, så kommer der foroven en grå bar som du kan rive den i.
Så flytter du bare hen hvor du ønsker det..
du kan jo også trække den i den rigtige str.

Annika
Avatar billede aguille Nybegynder
16. maj 2001 - 20:49 #2
Ahhhh - ser man det - fedt :) - ved du så også hvordan man får windows til at opdatere filen hvis det er en der ligger lokalt - altså oftere en hver halve time
Avatar billede aguille Nybegynder
16. maj 2001 - 21:03 #3
men tak ihvertfald - du får dine point. :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
16. maj 2001 - 21:06 #4
tak tak :))

well... oftere end hver ½ time?? prøv at indsæt dette i den/de html-filer der skal opdatere:
<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"XX\">

hvor XX = sekunder
Avatar billede zonic Nybegynder
16. maj 2001 - 21:08 #5
Så skal du igang med nogle meta tags

Sæt denne linie ind i din <HEAD> sektion
<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"15;url=index.html\">

Siden opdaterer efter 15 sekunder.