Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
19. september 2006 - 17:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Datoformat og loop

Hejsa!

Jeg er ved at lave en type kalender.. Det skal forgå sådan at man vælger dato i en drop-down box - det samme med måned og år.
Problemet er så bare hvordan jeg får den til at begrænse antallet af dage i dropdown boxen.. Hvis det nu fx. er Februar skal den kun udskrive 01, 02, 03 og op til 28 i boxen.. hvor der self. i andre måneder er 31 dage..

altså noget lign:

<%
if date = "XX-02-XXXX" then
daycount = 28
%>

og så skal den altså loope 28 gange.. og jeg kunne egentligt også godt tænke mig at vide hvordan man får den til at udskrive 28 dage i boxen.. Håber i har fået fat i ideen med det =)

Tak på forhånd!
Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
19. september 2006 - 17:21 #1
og ja der mangler "end if".. men det var lige noget der blev skrevet i farten =)
Avatar billede madeindk Nybegynder
19. september 2006 - 18:32 #2
Du kan starte med dette script :-) Det renger ud hvor mange dage der er i en måned.

<%
Session.LCID = 1030

Function AntalDage(Maaned, Aar)
  Dato = "01-" & Maaned & "-" & Aar
  AntalDage = DateDiff("d", Dato, DateAdd("m", 1, Dato))
End Function

Response.Write AntalDage(2, 2008) ' 29 dage i februar 2008
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
20. september 2006 - 17:14 #3
madeindk >

Det er fint at sætte Session.LCID = 1030, men din funktion kan virke uden:

Function AntalDage(Maaned, Aar)
  Dato = DateSerial(Aar, Maaned, 1)
  AntalDage = DateDiff("d", Dato, DateAdd("m", 1, Dato))
End Function

Response.Write AntalDage(2, 2008) ' 29 dage i februar 2008
Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
24. april 2008 - 13:01 #4
.