Avatar billede grohnheit Nybegynder
19. september 2006 - 16:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ekstern harddisk på netværk

hey..

jeg har lige skilt min eksterne harddisk, og sat den i min computer, men jeg vil gerne have den på som netværks harddisk...

altså så man kobler den på en 1Gbps swich og så kan alle på swichen hente fra den, kan det lade sig gøre ??

og hvad skal man bruge, jeg har jo allerede harddisken, som er IDE.
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
19. september 2006 - 17:34 #1
Du kan bruge en NAS. Linksys har lavet en..
Her er et link: http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=240389
I den kan du tilkoble usb harkdiske og tilgå dem via netværket.
Avatar billede grohnheit Nybegynder
19. september 2006 - 20:51 #2
findes der ikke en lille dims som man kan smide en harddsik ind i...

den skal helst være billig
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
20. september 2006 - 04:40 #3
Der er også:
Western Digital NetCenter 160,0 GB - External USB 2.0 & RJ45 - 7200/8192KB til 1.169
Western Digital NetCenter 250,0 GB - External USB 2.0 & RJ45 - 7200/8192KB til 1.354
Western Digital NetCenter 320,0 GB - External USB 2.0 & RJ45 - 7200/8192KB til 1.619
De er med harddisk og kan kobles på et netværk (Fandt dem hos shg.dk).
De har vist ikke lige nogle Netværksharddisk uden harddisk.
Men prøv at søg selv. Det du skal kigge efter hedder NAS, Netværksharddisk eller Network Storage Server.
Du kunne jo selvfælgelig også bygge en lige computer hvor i du har diskene i og derfra til gå dem via netværk.