Avatar billede Slettet bruger
18. september 2006 - 23:23 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til at lave XP cd via "Streaming"

Hej Eksperter

Jeg har brug for at lave en Xp Pro Installations CD med drivere der gør det muligt for et Intel bundkort at køre SATA(xp-installation kan under installation ikke finde SATA harddiskene fordi xp cd'en ikke har disse drivere, der er ikke diskettedrev i computeren så drivere på diskette dur desværre ikke) - Jeg ved at "streaming" kan gøre dette og har også selv lavet en ny xp cd til mit eget bundkort men skal nu lave det til en ven og kan ikke huske(finde ud af?) hvad det er jeg skal rette i "txtsetup"

Jeg har lavet en diskette med driverne, indholdet kan ses her:
http://img486.imageshack.us/img486/8181/satadriversmk3.jpg
Er der ikke en venlig sjæl der ud fra ovenstående kan skrive hvad det er jeg skal ændre i "txtsetup". Jeg har selv tidligere brugt denne guide: http://www.helgec.dk/sata.html

Flere points kan gives.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2006 - 23:27 #1
Harddisken er desuden en SATA II disk.
Avatar billede strych9 Praktikant
18. september 2006 - 23:35 #2
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
18. september 2006 - 23:41 #3
Smid lige hvad der står i txtsetup.sif her.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2006 - 23:43 #4
; ****************************************************************************
; **    Filename:  TxtSetup.OEM
; ****************************************************************************

[Disks]
disk1 = "Intel Matrix Storage Manager driver", iaStor.sys, \

[Defaults]
scsi = iaStor_ICH7DH

;----------- Component Section -----------

[scsi]
iaStor_ICH7DH = "Intel(R) 82801GR/GH SATA RAID Controller (Desktop ICH7R/DH)"
iaAHCI_ICH7R = "Intel(R) 82801GR/GH SATA AHCI Controller (Desktop ICH7R/DH)"
iaAHCI_ICH7M = "Intel(R) 82801GBM SATA AHCI Controller (Mobile  ICH7M)"
iaStor_ICH6R = "Intel(R) 82801FR SATA RAID Controller (Desktop ICH6R)"
iaAHCI_ICH6R = "Intel(R) 82801FR SATA AHCI Controller (Desktop ICH6R)"
iaAHCI_ICH6M = "Intel(R) 82801FBM SATA AHCI Controller (Mobile  ICH6M)"
iaStor_ICH5R = "Intel(R) 82801ER SATA RAID Controller (Desktop ICH5R)"
iaStor_ICH5RHR = "Intel(R) 6300ESB SATA RAID Controller"

;-------------------------------------------

[Files.scsi.iaStor_ICH7DH]
driver = disk1, iaStor.sys, iaStor
inf    = disk1, iaStor.inf
catalog = disk1, iaStor.cat

[Files.scsi.iaAHCI_ICH7R]
driver = disk1, iaStor.sys, iaStor
inf    = disk1, iaAHCI.inf
catalog = disk1, iaAHCI.cat

[Files.scsi.iaAHCI_ICH7M]
driver = disk1, iaStor.sys, iaStor
inf    = disk1, iaAHCI.inf
catalog = disk1, iaAHCI.cat

[Files.scsi.iaStor_ICH6R]
driver = disk1, iaStor.sys, iaStor
inf    = disk1, iaStor.inf
catalog = disk1, iaStor.cat

[Files.scsi.iaAHCI_ICH6R]
driver = disk1, iaStor.sys, iaStor
inf    = disk1, iaAHCI.inf
catalog = disk1, iaAHCI.cat

[Files.scsi.iaAHCI_ICH6M]
driver = disk1, iaStor.sys, iaStor
inf    = disk1, iaAHCI.inf
catalog = disk1, iaAHCI.cat

[Files.scsi.iaStor_ICH5R]
driver = disk1, iaStor.sys, iaStor
inf    = disk1, iaStor.inf
catalog = disk1, iaStor.cat

[Files.scsi.iaStor_ICH5RHR]
driver = disk1, iaStor.sys, iaStor
inf    = disk1, iaStor.inf
catalog = disk1, iaStor.cat

;-------------------------------------------

[Config.iaStor]
value = "", tag, REG_DWORD, 1b
value = "", ErrorControl, REG_DWORD, 1
value = "", Group, REG_SZ, "SCSI miniport"
value = "", Start, REG_DWORD, 0
value = "", Type, REG_DWORD, 1

;-------------------------------------------------------

[HardwareIds.scsi.iaStor_ICH7DH]
id = "PCI\VEN_8086&DEV_27C3&CC_0104","iaStor"

[HardwareIds.scsi.iaAHCI_ICH7R]
id = "PCI\VEN_8086&DEV_27C1&CC_0106","iaStor"

[HardwareIds.scsi.iaAHCI_ICH7M]
id = "PCI\VEN_8086&DEV_27C5&CC_0106","iaStor"

[HardwareIds.scsi.iaStor_ICH6R]
id = "PCI\VEN_8086&DEV_2652&CC_0104","iaStor"

[HardwareIds.scsi.iaAHCI_ICH6R]
id = "PCI\VEN_8086&DEV_2652&CC_0106","iaStor"

[HardwareIds.scsi.iaAHCI_ICH6M]
id = "PCI\VEN_8086&DEV_2653&CC_0106","iaStor"

[HardwareIds.scsi.iaStor_ICH5R]
id = "PCI\VEN_8086&DEV_24DF&CC_0104","iaStor"

[HardwareIds.scsi.iaStor_ICH5RHR]
id = "PCI\VEN_8086&DEV_25B0&CC_0104","iaStor"
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2006 - 23:50 #5
Angående det nliteos, vil det så sige at jeg, i part1: http://www.nliteos.com/guide/part1.html kan vælge at trykke "Integrate Drivers" (http://www.nliteos.com/guide/pictures/a6.jpg) og så blot tilføje de 2 inf filer "iaahci" og "iastor" og så laver programmet resten ?
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
19. september 2006 - 00:32 #6
Nu har jeg ikke mulighed for at teste det, så det er på dit eget ansvar :)
Men efter hvad jeg kan se mig ud af, skulle det være noget i den stil her:

Driverne iaStor.sys, iaStor.inf, iaStor.cat, iaAHCI.inf, iaAHCI.cat smider du i roden af i386

Derefter kopiere du teksten nedenunder ind på en tom linie ved slutningen (men ikke på den sidste linie) af txtsetup.sif som ligger i i386 mappen.

[SourceDisksFiles]
iaStor.sys  = 1,,,,,,4_,4,1,,,1,4
[HardwareIdsDatabase]
PCI\VEN_8086&DEV_27C3&CC_0104 = "iaStor"
PCI\VEN_8086&DEV_27C1&CC_0106 = "iaStor"
PCI\VEN_8086&DEV_27C5&CC_0106 = "iaStor"
PCI\VEN_8086&DEV_2652&CC_0104 = "iaStor"
PCI\VEN_8086&DEV_2652&CC_0106 = "iaStor"
PCI\VEN_8086&DEV_2653&CC_0106 = "iaStor"
PCI\VEN_8086&DEV_24DF&CC_0104 = "iaStor"
PCI\VEN_8086&DEV_25B0&CC_0104 = "iaStor"
[SCSI.Load]
iaStor = iaStor.sys,4
[SCSI]
iaStor = "Intel(R) SATA RAID Controller"
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2006 - 00:58 #7
Ok, tak for det, jeg fik dog også i mellemtiden prøvet det nliteos og fik lavet et nyt image som er blevet brændt på en cd, så må vi se om det virker, hvis det ikke virker prøver jeg dit forslag apocalyptica_apo, lige meget hvad skal du dog nok få en god sjat point :)

Tak for jeres hjælp!

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2006 - 00:59 #8
God nat :)
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
19. september 2006 - 01:17 #9
Så lidt og G'nat :)
Avatar billede strych9 Praktikant
19. september 2006 - 20:49 #10
Jeg lægger et svar. I fald du ikke finder nlite nyttig skal du bare afvise det.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2006 - 21:14 #11
strych9 dit svar var umiddelbart lidt kort men jeg fandt alligevel programmet meget nyttigt og indtil videre ser det ud til at det var dit forslag jeg bruger (har ikke prøvet den nye cd endnu)

Er det ok at jeg deler points mellem jer ?

Mvh
Avatar billede strych9 Praktikant
19. september 2006 - 21:38 #12
Det er perfekt =)
Avatar billede strych9 Praktikant
19. september 2006 - 21:43 #13
og angående længden så husk at selv 2 små bytes af information kan være skelsættende når blot de transmitteres på det helt rigtige sted og det rigtige tidspunkt ;)