Avatar billede xerx Nybegynder
18. september 2006 - 21:31 Der er 1 kommentar

Ingen lyd i Adobe premiere pro på avi fil fra nettet

hej..

er ved min første video redigering med adobe premiere pro

har hentet nogle små video klip fra nettet. lyden er fin når jeg afspiller dem i premieres `venstre vindue´, men lyden forsvinder når jeg ser den i ´højre vindue´. jeg går ud fra at lyden dermed ikke kommer med ved en senere brænding.

har fundet ud af at der er tale om ´compressed audio´, men kan altså ikke komme videre herfra.. hvordan får jeg lyd på?

(jeg har fundet klippene på Ivideofind. brugt `save target as´og gemt dem som flv filer. derpå brugt programmet replay converter til at ændre klippene til MPEG-4 video. måske er der andre måder at gøre dette på?)

håber på hjælp - på forhånd tak..
Avatar billede Thomasme Nybegynder
06. oktober 2010 - 14:08 #1
Hvis videoen er mpeg-4 format, er lyden højst sandsynligt mp3. Jeg har ofte oplevet at premiere har svært ved mp3, og konverterer derfor altid mine lyd-filer til wav. til dette kan du f.eks. bruge det gratis program "virtualdub" hvor du bare kan smide videoen ind og trykke "save as wav".