Avatar billede mostcrazy Nybegynder
16. maj 2001 - 18:27 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Probs. med OLE objekt

Hej

Jeg har et problem med et OLE objekt i en ms access 2000 db. Jeg har en
tabel med følgende felter

ID
Navn
Alias
Tekst
Billed
Tegning

Billed og tegning er begge sat til at være OLE objekter. Og jeg har så valgt
at indsætte jpg filer i dem, men når jeg så prøver at flette dem (eller bare
et af dem) sammen med et dokument i word får jeg følgende tekst \"Lang binær
værdi eller tekstværdi\" og den kan jeg jo ikke bruge til meget.

Hvad skal jeg gøre for at få billederne ind i et word dokument ?
Avatar billede jazper Nybegynder
16. maj 2001 - 21:29 #1
Mig bekendt kan du IKKE gøre det via flet-funktionen.

I stedet skal du programmere dig ud af det og gøre følgende:
1. Lagre dit billede fra din database som en (temporær) fil et sted.
(se andet steds for kode til det)
Lave et et Word objekt.

!Private mWordapp As Word.Application
!Private mWordDoc As Word.Document

Åbne et dokument
!If DocName <> \"\" Then
!  mvarCurrentDocName = DocName
!  Call mWordapp.Documents.Open!mvarCurrentDocName)
!  mWordapp.FileOpen (mvarCurrentDocName)
Else
!  mvarCurrentDocName = mWordapp.ActiveDocument.Name
End If

!Set mWordDoc = mWordapp.ActiveDocument
indsætte billedfilen der hvor du vil have den.
Call mWordDoc.InlineShapes.AddPicture(PictureFilename, False, True, mWordDoc.Bookmarks(BookMark).Range)

Et godt trick er at benytte bookmarks til at markere der hvor billedet skal være.
!  mWordDoc.Bookmarks(BookMark).Select
!  mWordapp.Selection.text = Data
Yderligere kan du jo indsætte alle de andre data på denne måde.

Forvirret ?
Der er dog et par guldkorn i ovenstående så du skulle være godt på vej.
Jesper
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
16. maj 2001 - 21:44 #2
surt
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
17. maj 2001 - 09:08 #3
Jeg har også lige haft problemet. Men jeg gjorde så det, at jeg åbnede mine billeder i f.eks PAINT og derefter kopierer dem ind i tabellen med simpel \"COPY/PASTE\" - DET VIRKEDE !!!

Mogens