Avatar billede dragnor Juniormester
18. september 2006 - 16:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af database

Jeg sidder med et program jeg har lavet i visual studio, og dertil har jeg brugt SQL Express og oprettet en database. Nu vil jeg lave en installation på en anden computer og efter jeg har installeret SQL Express skal den installere den database som jeg har lavet, med de data som er oprettet i den database jeg har på min computer. Men dette skal gøres sammen med installationen. gerne med et simple script. Men hvordan gør jeg det, har i eksperter nogle forslag. Kan jeg simpelt gemme og min database og overføre den og installere den simpelt på en anden pc?

MVH

Dragnor
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2006 - 04:44 #1
jeg mener at det i 2005 er nemt at kopiere og attache en database

men ellers kan det vel ordnes med et lille SQL script !?!?
Avatar billede dragnor Juniormester
19. september 2006 - 07:57 #2
Hvordan laver man et script i 2005 der indeholder data?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2006 - 04:18 #3
Hvis 2005 er ligesom 2000 kan du kun få strukturen.

Men enten kan vel loade noget komma separeret - ellers så må du skrive de 30
linier kode der kan dump en database til INSERT sætninger
Avatar billede dragnor Juniormester
20. september 2006 - 12:31 #4
man kan lave en backup af ens database. En Bak fil. jeg har fundet noget men kan ikke få det til at virke:

@ECHO OFF
SET DBDIRECTORY=C:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Data
SET BACKUPDIRECTORY=C:\SQLDB

PUSHD %BACKUPDIRECTORY%
FOR %%A in (*.bak) do CALL :Subroutine %%A
POPD

TITLE Finished restoring database backups
ECHO Finished restoring database backups
PAUSE

GOTO:EOF

:Subroutine
set DBNAME=%~n1

TITLE Restoring %DBNAME% Database
ECHO Restoring %DBNAME% Database

::PUT DATABASE IN SINGLE USER MODE TO ALLOW RESTORE
osql -E -d master -Q "alter database %DBNAME% set single_user with rollback immediate"

::RESTORE DATABASE
osql -E -d master -Q "restore database %DBNAME% from disk='%~dp0\%DBNAME%.bak' WITH MOVE

'%DBNAME%_Data' TO '%DBDIRECTORY%\%DBNAME%_Data.MDF', MOVE '%DBNAME%_Log' TO

'%DBDIRECTORY%\%DBNAME%_Log.LDF'"

::GRANT PERMISSION TO ASPNET USER - UNCOMMENT IF DESIRED
::osql -E -d %DBNAME% -Q "sp_grantdbaccess '%COMPUTERNAME%\ASPNET'"
::osql -E -d %DBNAME% -Q "sp_addrolemember 'db_owner', '%COMPUTERNAME%\ASPNET'"

::RESTORE TO MULTI USER
osql -E -d master -Q "alter database %DBNAME% set multi_user"

GOTO:EOF

men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal udfylde det her
:Subroutine
set DBNAME=%~n1
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2006 - 00:59 #5
det skal du vist slet ikke
Avatar billede dragnor Juniormester
02. november 2006 - 13:09 #6
Okay hvis det er sådan det er så må jeg jo finde på noget andet, så er der jo ikke meget mere i dette spørgsmål så jeg lukker det