Avatar billede Simon Praktikant
17. september 2006 - 21:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kalde javascript funktion efter server funktion er færdig

Der er følgende scenarie:
1. Bruger trykker på knap på side1, hvilket bevirker at Side2 åbnes med OnClick="windows.open("side2.aspx");"
2. Bruger indtaster tekst i nogle felter på side2
3. Bruger trykker på "gem og luk"-knap på side 2

Nu skal der ske 2 ting:
1. Indhold af felter skal gemmes vha. en serverside funktion som man plajer i ASP.NET
2. herefter skal en javascript function kaldes på side2, som lukker side2, og refresher side1
(evt. OnClick="window.close()"; opener.location.reload() )

Hvordan sørger jeg for at javascript-functionen først bliver kaldt EFTER at serverside-funktionen er færdig.
Kan dette evt. gøres med noget AJAX og en callback-funktion?
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. september 2006 - 23:23 #1
Du kan benytte Page.ClientScript.RegisterStartupScript(...) til at smide et script ud på side 2 som gør det nævnte.
Page.ClientScript.RegisterStartupScript kan du kalde fra din "gem og luk" handler på side 2.
Mvh
Avatar billede Simon Praktikant
19. september 2006 - 09:07 #2
Tak for hjælpen, jeg har nu fået det til at virke som ønsket. Smid svar og du får point :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. september 2006 - 10:00 #3
Kommer her :o)
Mvh