Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
17. september 2006 - 14:39 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Impersonate fra en webserver til en anden server på netværket

Jeg vil gerne have ASP.NET til at have adgang til en anden server på netværket fra en webserver, men får fejl, når jeg angiver dette i web.config:

<authentication mode="Windows" />
<identity impersonate="true" userName="domæne\initialet" password="pw" />

Fejlen er:

Access to the path "C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\Temporary ASP.NET Files\webhotel_.....\9b1ef8c6\8a386b36\hash.web" is denied.

Hvis jeg gør det FRA min lokale pc tilsluttet netværket virker det uden problemer.

I dette link er beskrevet, at man skal bruge authentication delegation:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vsent7/html/vxconaspnetdelegation.asp

hvis man vil fra en server til en anden, men hvad man konkret skal gøre, kan jeg ikke rigtig forstå - kan I hjælpe?
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. september 2006 - 15:29 #1
Den fejl der er jo den samme som du havde problemer med sidst:
http://www.eksperten.dk/spm/724673
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. september 2006 - 15:35 #2
Men egentlig forstår jeg ikke... Hvis du vil impersonere en specifik konto - sådan som du har angivet - så kan du vel bare sætte det samme i begge konfigurationsfiler.... Så er det vel som du ønsker eller?
Mvh
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
17. september 2006 - 17:03 #3
Ja - det er helt samme fejl og ved den lejlighed ved jeg ikke, hvorfor den forsvandt. Derfor et nyt spørgsmål.

Hvordan mener du BEGGE konfigurationsfiler?
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. september 2006 - 20:50 #4
Både i kalder-applikationen, og i den du kalder.
Mvh
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
17. september 2006 - 21:31 #5
Kalder-applikationen må være min web.config på webserveren, men hvad er den anden?
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. september 2006 - 23:24 #6
Jeg fik opfattelsen af at du ville kalde en anden .net service på en anden maskine på netværket, men det tror jeg ikke længere er tilfældet.
Hvad er det du vil kalde - og hvordan?
Mvh
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
18. september 2006 - 13:05 #7
Jeg vil gerne åbne en .csv fil på et netværksdrev fra en .aspx applikation på en webserver. Via et andet spørgsmål i dette forum + lidt ekstra hjælp har jeg fundet ud af at åbne .csv filen og det virker fra min lokale pc til .csv filen på netværksdrevet. Her brokker den sig ikke over impersonate. Det er først når jeg lægger applikationen (som bare er en test uden funktionalitet, men blot tilføjet impersonate) på webserveren, at jeg får fejl. Hvis jeg fjerner impernonatelinien, så går den ikke i fejl, men til gengæld kan jeg så ikke få kontakt med filen på netværksdrevet.
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. september 2006 - 00:34 #8
Den bruger du prøver at impersonere har vel bare ikke tilstrækkelige rettigheder på Temporary ASP.NET files... Var det ikke det du fik IT-Service til at fikse sidst.
Det skal formentlig også bare gøres på den server du lægger det ud på nu.
Mvh
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. september 2006 - 08:58 #9
Det er mine egne initialer/password, jeg bruger. Som sagt virker dette godt nok, når jeg kører applikationen via VS på min lokale pc. Det er som om den 'giver op' før den nogensinde starter, fordi den ikke kan finde en fil på C-drevet - hvorfor søger den mon efter noget på C-drevet, når applikationen kører på webserveren?
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. september 2006 - 10:10 #10
Hvis du lægger applikationen på webserveren, er det jo webserveren c-drev den kigger i - i det her tilfælde ønsker den at manipulere med filer beliggende i asp.net temp folderen.
Hvis den brugere du eksekverer und (dig) ikke har den slags rettigheder på webserveren - får du fejlen.
Mvh
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. september 2006 - 10:23 #11
Så det vil sige, at jeg som identitet skal bede om at få adgang til det pågældende bibliotek på webserveren? Det prøver jeg.
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. september 2006 - 11:47 #12
Jeps - Det er ikke sikkert at du behøver at være ejer af folderen, men i kan jo prøve jer frem og se hvad der skal til.
Sådan lige et sidespørgsmål... Er du sikker på at det er det du vil... Altså lade webapplikationen køre under din konto?
Mvh
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. september 2006 - 12:25 #13
Nej - kun lige for at få det til at virke. Hvis/når det virker, skaffer jeg en person-uafhængig identitet. Det er det, du mener?
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. september 2006 - 12:30 #14
Det var noget i den stil ja :o)
Mvh
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. september 2006 - 13:28 #15
De foreslår, at brugeren får en 'Service Account' - er det det, den skal have?
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. september 2006 - 15:09 #16
Ingen anelse ... Det er vel kun dem der ved hvad en "service account" er, og hvad den kan.
Men de kan jo prøve at lade dig eksekvere under den, og sikre sig at den kan skrive mv. i asp.net tempfolderen.
Mvh
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. december 2010 - 16:16 #17
Så vidt jeg husker, fik jeg ikke dette til at virke, men tak for de mange svar!