Avatar billede madsnb Nybegynder
17. september 2006 - 13:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Send indhold af side via mailto funktion

Hejsa..

I forbindelse med noget proxy konfiguration kunne jeg godt tænke mig det var muligt for brugeren, at klikke send besked til admin eller lignende, når en user støder på en side som ikke bliver accepteret.

Dertil vil jeg gerne have noget html kode som kan sende indholdet af den "access denied" side som useren ser (der står den url useren har prøvet at benytte), så jeg kan vurdere hvorvidt den skal være tilgængelig eller ej.

En mailto kommando ville være fint, da jeg på den måde ved nøjagtig hvilken user der er tale om, og hvis det bare kan komme til mig i plain text er det perfekt.

Funktionen skal aktiveres af en knap, da jeg ikke gider have besked hver gang en side bliver afvist, men kun når en user mener der burde være åbent for siden.

Jeg har ikke selv tid til at lege med html, og lur mig om der ikke er nogle af jer som kan gøre det på noget nær 10 min. ;)
Avatar billede madsnb Nybegynder
17. september 2006 - 13:14 #1
Btw. her er den nuværende side. @_url_@ viser den url som useren har prøvet at benytte. Ved ikke om det kan bruges.

<html>
<head>
<title>Proxy error message</title>
</head>

<body>

  <font size="5" color="#FF0000">
    <br><b>Access denied!</b>
  </font><hr>
  <b>Description:</b> @_reason_@
  <br><b>URL:</b> @_url_@
  <hr>

</body>
</html>
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. september 2006 - 13:26 #2
noget i retning af

<html>
<head>
<title>Proxy error message</title>
</head>
<body>

<form action="mailto:dig@ditdomaene.dk">
<input type="hidden" value="@_reason_@" name="aarsag">
<input type="hidden" value="@_url_@" name="url">
Din beskrivelse: <textarea rows=5 cols=60 name="besked"></textarea>
<input type="submit" value="send fejlmelding" name="x">
</form>

<font size="5" color="#FF0000">
    <br><b>Access denied!</b>
  </font><hr>
  <b>Description:</b> @_reason_@
  <br><b>URL:</b> @_url_@
  <hr>

</body>
</html>
Avatar billede madsnb Nybegynder
17. september 2006 - 14:44 #3
Så fik jeg den tilpasset... Men tak for hjælpen ;) Det er altid nemmere når man lige har noget at lure på. Jakoba smid et svar.

<html>
<head>
<title>Proxy error message</title>
</head>
<body>

<font size="5" color="#FF0000">
    <br><b>Access denied!</b>
  </font><hr>
  <b>Description:</b> @_reason_@
  <br><b>URL:</b> @_url_@
  <hr>

<form action="mailto:min@mail.net?subject=Request for access&body=Denne side bedes vurderet for tilgang.">
<input type="hidden" value="@_url_@" name="url">
Mener du der bør være tilgang til siden, tryk da Send request, for at sende en forespørgsel til admin.
<input type="submit" value="Send request" name="x">
</form>

</body>
</html>
Avatar billede madsnb Nybegynder
17. september 2006 - 16:35 #4
Blev træt af den advarsel IE viser når man bruger en send formular i html, så nu er den tilpasset til mine behov (dog ikke e-mail adresse), åbner direkte i outlook når man trykker send request.
Tænkte jeg lige ville poste.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da">
<head>
<title>Proxy error message</title>

<script type="text/javascript">

var ok;

function checkUsername(field) {
  var okEpost = field.value.match(/^[a-zA-z]+$/);
    if (okEpost) {
      ok = true;
      }
    else {
      alert('Boksen skal udfyldes med et navn som kendetegner dig(ingen tal olign.)');
      field.focus();
      field.select();
      ok = false;
    }

// Her skrives e-mailens modtager adresse
m = "din@email.dk";
// Her skrives e-mailens subject
s = "Request for access";
function mailThisUrl() {
  ok = false
  checkUsername(document.sendEpost.username);
    if (ok) {

      // Nedenstående udtryk skal stå på én linie
      window.location = "mailto:"+m+"?subject="+s+"&body="+document.title+" when "+document.sendEpost.username.value+" was trying to reach @_url_@"
    }
</script>

</head>

<body>

<form name="sendEpost" action="#">

<font size="5" color="#FF0000">
    <br><b>Access denied!</b>
  </font><hr>
  <b>Description:</b> @_reason_@
  <br><b>URL:</b> @_url_@
  <hr>

<h1>Mener du der bør være tilgang til siden?</h1>
<p>Udfyld da nedenstående boks med dit navn, og tryk Send request for at sende en forespørgsel til admin.<br />
<input type="text" name="username" size="25" />
<input type="button" value="Send request" onClick="mailThisUrl();" /></p>
</form>

</body>
</html>
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. september 2006 - 18:37 #5
ok