Avatar billede okiu Nybegynder
17. september 2006 - 12:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mærkelige genstart

jeg har det problem at min computer nogle gange bare genstarter... jeg ved ikke hvorfor det sker... det sker bare nogle gange ... fx i dag efter 1.5 timer ved computeren og i går genstartede den ikke og der havde den kørt i ca 4 timer... det er sket 2 gange før i dag :(
håber nogle kan hjælpe mig
Avatar billede gooner Nybegynder
17. september 2006 - 12:12 #1
har fornylig oplevet det samme, startede for ca 2 uger siden... ka det være virus ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 12:18 #2
Hvad står der af fejl i windows log?
Avatar billede okiu Nybegynder
17. september 2006 - 12:25 #3
altså hvad tænker du på der? altså når den så har startet windows op igen så skriver den at windows har lavet en alvolig systemfejl og at den måtte genstertes også det der med "send fejlrapport" og "Undlad at sende"
Avatar billede nva Praktikant
17. september 2006 - 12:32 #4
Det kan skyldes ramfejl. Du kan teste dine ram med www.memtest86.com
Avatar billede nva Praktikant
17. september 2006 - 12:35 #5
Du kan slå automatisk genstart fra så du kan se hvilken fejl du får. Under egenskaber for 'denne computer' - 'avanceret' - 'start og genoprettelse' fjern markering i 'genstart automatisk'
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 12:43 #6
Det kan skyldes mange ting nva  :D

højreklik denne computer - administrer - logbog - system

Her er der nogle fejl med rød cirkel og hvidt kryds i.
Hvad står der under disse fejl?
Avatar billede nva Praktikant
17. september 2006 - 12:46 #7
john stigers -> jeg ved godt det kan skyldes mange ting. Mener bare at det mest sandsynlige er ramfejl - derfor startede jeg med den mulighed ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 12:53 #8
ok
Det er lidt svært at sige, så en ram test er ikke af vejen ;)
Avatar billede okiu Nybegynder
17. september 2006 - 13:18 #9
tror det her den her:

Fejlkode 1000008e, parameter 1 c0000005, parameter 2 8057d9fb, parameter 3 a6e43afc, parameter 4 00000000.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Kilde: System error
Kategori: (102)
Hændelse: 1003
Avatar billede gooner Nybegynder
19. september 2006 - 14:52 #10
linket virker ikke her ??
Avatar billede okiu Nybegynder
20. september 2006 - 07:20 #11
okay nu har jeg taget testen på www.memtest86.com jeg nåede 8 ud af 9 og den skrev ingen errors...
kunne det måske være noget med min temperatur??(i computeren...) jeg har kun 2x6 cm's blæsere , en til indsugning, og en til udluftning...
Avatar billede nva Praktikant
20. september 2006 - 11:50 #12
Såvidt jeg husk kan både Speedfan og Everest Home Edition vise dig temperaturen på diverse ting. Find dem via google.
Avatar billede okiu Nybegynder
20. september 2006 - 14:58 #13
link til Speedfan billede:
http://img205.imageshack.us/img205/8831/unavngivetky8.png
ved ikke hvor varmt det skal være...
Avatar billede nva Praktikant
21. september 2006 - 13:09 #14
Det ser ikke kriminelt ud med de temperaturer, så jeg tror ikke det er pga. varme. Det kan skyldes en ustabil strømforsyning, men kan jo være svært at teste hvis du ikke har en anden, du kan prøve med. Du kan fjerne diverse hardware som bruger strøm - dvd-drev, brænder og hvad du ellers kan undvære, og så se om den bliver mere stabil af det.
For en sikkerheds skyld ville jeg selv nok undersøge den for malware først http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede okiu Nybegynder
21. september 2006 - 14:59 #15
Nu har jeg fundet ud af hvorfor... det er hver gang jeg afslutter et program ... ved ikke hvorfor det kun sker i det program...
Avatar billede nva Praktikant
22. september 2006 - 12:00 #16
Så kan problemet måske løses ved at geninstallere det pågældende program og hvis det ikke virker så prøve med en repair af windows.
Avatar billede okiu Nybegynder
05. marts 2007 - 17:46 #17
tak nva, du havde ret. Hvis du lægger et svar får du point'sne
Avatar billede nva Praktikant
06. marts 2007 - 07:46 #18
Glæder mig du fik det løst :)