Avatar billede gooner Nybegynder
17. september 2006 - 12:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Værktøj" til at "scanne" Mapper?

Hej kloge hoveder;-)
Jeg har tabt opgøret med min kone om at have mine mange CD'er stående i stuen, og har måttet lave hele molivitten om til MP3
og pakke CD'erne på loftet.
Jeg har nu et problem med at holde styr på hvad jeg har og spørger derfor om der findes et "værktøj" der selv kan scanne mapper og undermapper og lave et tekstdokument over samlet indhold. Vidste ikke lige hvor jeg skulle placere dette spørgsmål så bær venligst over med mig.
Avatar billede ljm21 Praktikant
17. september 2006 - 12:16 #1
I en kommandoprompt kan du skrive:

dir /s /w > liste.txt

Så får du en liste over alle mapper og deres indhold i et kedeligt tekstformat :-)

Lars
Avatar billede Jman Praktikant
17. september 2006 - 12:17 #2
Avatar billede gooner Nybegynder
17. september 2006 - 12:57 #3
Tak for så vidt, ljm = du har ret, ret kedeligt:-)

Og superior; det ser da spændende ud, jeg vil kigge nærmere på dette program.
Avatar billede Jman Praktikant
17. september 2006 - 13:04 #4
der findes flere af slagsen, hvis du søger på google..
Jeg søgte bare på "mp3 library"
Avatar billede gooner Nybegynder
19. september 2006 - 13:39 #5
Har nu prøvet en hel del af slagsen, og jeg må indrømme at jeg ikke har fundet noget der duer rigtigt.
Dem jeg har prøvet og som der kunne scanne mapper på pc'en og ikke kun cd'er laver godtnok en form for teksdokument men der er alt muligt skrammel med i dokumentet som man ikke kan vælge fra, håber man ved hvad jeg mener. Så fandt jeg endelig et program der kun lavede en excel liste med mapperne, men det kunne ikke håndtere undermapperne!
Jeg skal bruge en alfabetisk liste over alle mapper på musik drevet incl undermapper,
det er alt hvad der skal stå i tekstdokumentet. Nogen forslag?
Venlig Hilsen Gooner
Avatar billede gooner Nybegynder
17. november 2006 - 17:44 #6
Fandt et super program der hedder CD Catalog Expert... det virkede bare super
Tak for svarene