Avatar billede kongshammer Nybegynder
16. september 2006 - 10:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Validering af felt

Når man laver en beugerdefineret formular i OutLook (2002/2003) kan man validere et felt, så feltet skal være udfyldt inden meddelelsen sendes, eller man kan lave sin egen validering på feltet, så eks. den værdi, der tastes i feltet skal være mindre end 200.

Men jeg skal bruge en validering, hvor en tekstbox skal være udfyldt, hvis der er sat et checkmark (flueben) i en checkbox ved siden af - ellers må feltet gerne være tomt..

Nogen forslag??

Kongshammer
Avatar billede kedde65 Praktikant
16. september 2006 - 11:32 #1
Hvis du har mulighed for at sende formularen til mig så skal jeg kigge på det.

ck@officekonsulenterne.dk

/Christian
Avatar billede kongshammer Nybegynder
16. september 2006 - 12:40 #2
Hej Kedde65...

Tak for tilbuddet - er hermed sendt...

/Kongshammer
Avatar billede kedde65 Praktikant
18. september 2006 - 09:31 #3
Her kommer den kode du kan bruge i Script editoren til at validere din formular med.

Function Item_Send()
dim send
send = true
if Item.userProperties.find("Drikkevarer").value = true AND Item.userProperties.find("Drikkevarer Type").value="" then
  send = false
end if

if send=false then
  msgbox "Du skal indtaste tekster svarende til de krydser du har sat!"
end if
Item_Send = send
End Function

Som du kan se, så hvis du laver en ny formular og sætter flueben uden at skrive noget i det tilhørende felt så melder den at valideringen gik galt. Og du får ikke lov til at sende den uden du enten har fjernet fluebenet eller skrevet en tekst.

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede kongshammer Nybegynder
19. september 2006 - 07:18 #4
Smukt!!!

LK