Avatar billede dm013 Nybegynder
15. september 2006 - 18:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Javascript til styring af hvilken af 2 <DIV> der vises

fejlen jeg får hedder:
Line: 47
Char: 1
Error: Objekt exspected
code: 0

jeg antager at det er mit hiddenfield der ikke fanges af javascriptet, håber der er et klogt hovede der kan hjælpe...

Jeg bruger Visual Web Developer 2005

koden:
<%@ Page Language="VB" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<script runat="server">

    Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
        Me.HiddenField1.Value = "false"
    End Sub

    Protected Sub Button2_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
        Me.HiddenField1.Value = "true"
    End Sub
</script>
<script language=javascript>
function checkBrowser(){
    this.ver=navigator.appVersion
    this.dom=document.getElementById?1:0
    this.ie5=(this.ver.indexOf("MSIE 5")>-1 && this.dom)?1:0;
    this.ie4=(document.all && !this.dom)?1:0;
    this.ns5=(this.dom && parseInt(this.ver) >= 5) ?1:0;
    this.ns4=(document.layers && !this.dom)?1:0;
    this.bw=(this.ie5 || this.ie4 || this.ns4 || this.ns5)
    return this
}
bw=new checkBrowser()
//Shows the div
function show(div,nest){
    obj=bw.dom?document.getElementById(div).style:bw.ie4?document.all[div].style:bw.ns4?nest?document[nest].document[div]:document[div]:0;
    obj.visibility='visible'
}
//Hides the div
function hide(div,nest){
    obj=bw.dom?document.getElementById(div).style:bw.ie4?document.all[div].style:bw.ns4?nest?document[nest].document[div]:document[div]:0;
    obj.visibility='hidden'
}
    Function Test()
{
    if( document.form1.elements["hiddenfield1"].value == 'true' )
    {
        alert('Vis Test!');
        show('test')
    }
    if( document.form1.elements["hiddenfield1"].value == 'false' )
    {
        alert('Vis Test1!');
        show('test1')
    }

</script>
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body onload="Test();">
    <form id="form1" runat="server">
        <asp:HiddenField ID="HiddenField1" runat="server" Value="true" />
    <div id= "test" style="visibility: hidden; display: none;">
    vis mig <br />
    <Table ID="Table1" runat="server">
        <tr><td>
            <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Button" OnClick="Button1_Click" /></td></tr>
        </Table>
    </div><br />
    <div id="test1" style="visibility: hidden; display: none;">
    Vis ikke mig<br />
        <Table ID="Table2" runat="server">
        <tr><td>
            <asp:Button ID="Button2" runat="server" Text="Button" OnClick="Button2_Click" /></td></tr>
        </Table>

    </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
15. september 2006 - 23:00 #1
bw=new checkBrowser() og <body onload="Test();">

rettes til:

if(window.addEventListener)window.addEventListener("load", function(){wload();}, false);
else if(window.attachEvent)window.attachEvent("onload", function(){wload();});

function wload(){

  bw=new checkBrowser(); // Dom skal være klar ...

  Test(); // event handler i body hører ikke til i xhtml hvis det kan undgåes ...

}

----------------------------------------
<form id="form1" runat="server"> rettes til <form name="form1" runat="server">
----------------------------------------
Function(){ ... } test rettes til

    function Test()
{
    if( document.form1.elements["HiddenField1"].getAttribute("value") == 'true' )
    {
        alert('Vis Test!');
        show('test')
    }
    if( document.form1.elements["HiddenField1"].getAttribute("value") == 'false' )
    {
        alert('Vis Test1!');
        show('test1')
    }

... Læg mærke til at js er tegn specifik
HiddenField1 er ikke det samme som hiddenfield1
og Function er ikke function ...
- og under xhtml skal du bruge getAttribute istedet for .attribut du skal have

----------------------------------------

<div id="***" style="visibility: hidden; display: none;">

rettes til

<div id="***" style="display: none;"> ... display reserverer ikke pladsen ...

og    obj.display='block'

... hvis visibility foretrækkes skal display fjernes fra div'en eller også skal scriptet skifte både style.display og style.visibility ...

-----------------------------------------------------------

.... html eksempel:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head>
    <title>Untitled Page</title>

<script language=javascript>
function checkBrowser(){
    this.ver=navigator.appVersion
    this.dom=document.getElementById?1:0
    this.ie5=(this.ver.indexOf("MSIE 5")>-1 && this.dom)?1:0;
    this.ie4=(document.all && !this.dom)?1:0;
    this.ns5=(this.dom && parseInt(this.ver) >= 5) ?1:0;
    this.ns4=(document.layers && !this.dom)?1:0;
    this.bw=(this.ie5 || this.ie4 || this.ns4 || this.ns5)
    return this
}

var bw;

if(window.addEventListener)window.addEventListener("load", function(){wload();}, false);
else if(window.attachEvent)window.attachEvent("onload", function(){wload();});

function wload(){

  bw=new checkBrowser(); // Dom skal være klar ...

  Test(); // event handler i body hører ikke til i xhtml hvis det kan undgåes ...

}

//Shows the div
function show(div,nest){

obj=bw.dom?document.getElementById(div).style:bw.ie4?document.all[div].style:bw.ns4?nest?document[nest].document[div]:documen

t[div]:0;
    obj.display='block'
}
//Hides the div
function hide(div,nest){

obj=bw.dom?document.getElementById(div).style:bw.ie4?document.all[div].style:bw.ns4?nest?document[nest].document[div]:documen

t[div]:0;
    obj.display='block'
}

    function Test()
{
    if( document.form1.elements["HiddenField1"].getAttribute("value")== 'true' )
    {
        alert('Vis Test!');
        show('test')
    }
    if( document.form1.elements["HiddenField1"].getAttribute("value") == 'false' )
    {
        alert('Vis Test1!');
        show('test1')
    }

</script>

</head>
<body>
    <form name="form1">
        <input type="text" id="HiddenField1" value="true" />
    <div id="test" style="display: none;">
    vis mig <br />
    <Table ID="Table1" runat="server">
        <tr><td>
          button1?</td></tr>
        </Table>
    </div><br />
    <div id="test1" style="display: none;">
    Vis ikke mig<br />
        <Table ID="Table2" runat="server">
        <tr><td>
          button2?</td></tr>
        </Table>

    </div>
    </form>
</body>
</html>

(har ikke asp eller andet editor program ... )
Avatar billede mclemens Nybegynder
15. september 2006 - 23:10 #2
Er dog ikke helt med på hvorfor man vil have
gamle browsere med når man vil køre xhtml?

... hvis nu jeg selv skulle lave det idag ville jeg:

<script language=javascript>
if(window.addEventListener)window.addEventListener("load", function(){wload();}, false);
else if(window.attachEvent)window.attachEvent("onload", function(){wload();});

function wload(){
  Test();
}

//Shows the div
function show(div){
  document.getElementById(div).style.display='block';
}

//Hides the div
function hide(div){
  document.getElementById(div).style.display='none';
}

function Test(){
  if(document.form1.HiddenField1.getAttribute("value")=="true"){

    alert('Vis Test!');
    show('test');

  }else{

    alert('Vis Test1!');
    show('test1');

  }
</script>

... måske med en sammenlægning af show og hide ...

<script language=javascript>
if(window.addEventListener)window.addEventListener("load", function(){wload();}, false);
else if(window.attachEvent)window.attachEvent("onload", function(){wload();});

function wload(){
  Test();
}

//0 Hides the div - 1 Shows the div
function showhide(div,t){
  document.getElementById(div).style.display=(t)?'block':'none';
}

function Test(){
  if(document.form1.HiddenField1.getAttribute("value")=="true"){
    alert('Vis Test!');
    showhide('test',1);
  }else{
    alert('Vis Test1!');
    showhide('test1',1);
  }
</script>
Avatar billede mclemens Nybegynder
15. september 2006 - 23:18 #3
... Men kender ikke det endelige behov :)
- så rettelserne lægger i 23:00:19
... eksemplet blev dog ombrudt :/

de 2x to linjer:

obj=bw.dom?document.getElementById(div).style:bw.ie4?document.all[div].style:bw.ns4?nest?document[nest].document[div]:documen

t[div]:0;

skal rettes så det står på hver en linje ...

(((P.s.: den første fejl du fik var vist fordi at
function test() ikke var deklareret ... der stod Function Test() ...)))
Avatar billede mclemens Nybegynder
16. september 2006 - 01:51 #4
((( Edit: (har ikke asp eller andet editor program ... )
-> (har ikke asp - bruger php og notesblok som editor ... ) )))
Avatar billede dm013 Nybegynder
16. september 2006 - 02:17 #5
hej mc... tak for dine gode og uddybende kommentarer/svar
... opgaven er i og for sig løst ;-)
det er forresten asp.net jeg arbejder i..
hvordan er det lige du mener jeg kommer udenom at bruge body onload ??
Avatar billede dm013 Nybegynder
16. september 2006 - 02:40 #6
nu fik jeg så lige nærlæst det du havde skrevet ... nice touch..
Avatar billede mclemens Nybegynder
16. september 2006 - 02:44 #7
Ok, velbekom og tak for point :)