Avatar billede hotsupport Nybegynder
15. september 2006 - 11:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Læse ctime fra en fil i et bash shellscript

Jeg er ved at bygge et shellscript i bash (skal køre under Solaris 9.04).
Jeg har brug for at læse ctime (den timestamp der afspejler seneste ændring i filens indhold), putte denne i en shell variable, og derefter med touch -t putte denne timestamp på en anden fil.
Jeg har allerede variabler med stien til original og ny fil, men kan ikke finde ud af at indlæse ctime i en shellvariabel...
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2006 - 04:55 #1
Kan du ikke bare bruge touch -r til det ?
Avatar billede hotsupport Nybegynder
16. september 2006 - 12:13 #2
Ih jo,

dog med -c for ctim (og for ikke at oprette filen, hvis den ikke findes i forvejen)

Tak
Avatar billede hotsupport Nybegynder
16. september 2006 - 12:19 #3
... men jeg vil også bruge den omtalte timestamp in en logfil over udførte ændringer.
Så skal jeg vel indlæse den i en shellvariabel, for at kunne skrive den i en logfil...?
Avatar billede skau Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:55 #4
ls -cl viser ctime, du kan bruge det i et script således:
filen du vil kigge på siger vi hedder test.fil
script:

#!/bin/ksh
CTIME=`ls -lc test.fil |awk '{ print $6"."$7"."$8 }'
echo $CTIME
Avatar billede skau Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:59 #5
eller som du spør om sætte dato på en anden fil (enAnden.fil)

#!/bin/ksh
CTIME=`ls -lc test.fil |awk '{ print $8$6$7 }'
touch -t $CTIME enAnden.fil