Avatar billede cpmonster Nybegynder
15. september 2006 - 11:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Owner name i Object Explorer

Hej,

I enterprise manager findes Object Explorer som bla. lister alle tabeller. Men af en eller anden grund skal jeg se owner name foran tabel navnet, således: dbo.Menu.

Det ødelægger alle keyboard shortcuts og sorteringer. Kan jeg ikke fjerne Owner name i settings et sted?

Hilsen Christian
Avatar billede lasserasch Juniormester
15. september 2006 - 12:01 #1
Det er vist Default Schema du mener.

Det kan du sætte under options for den bruger du logger på med. Hvis default Schema er dbo, så burde du ikke have nogle problemer.

/Lasse
Avatar billede cpmonster Nybegynder
15. september 2006 - 12:55 #2
Jeg kan ikke vælge Default Schema, den siger sql serveren ikke har den funktionalitet. Sql serveren er en sql2000.

Det må da bare være et flueben der siger "show ownername" i Object Explorer.
Avatar billede cpmonster Nybegynder
17. april 2007 - 11:46 #3
hmm..