Avatar billede mattiasf Nybegynder
14. september 2006 - 09:28 Der er 9 kommentarer

Få X-Mailer til at virke 2 gange - samme side

Hej,

Jeg sidder her med en kode, der skulle sende en mail til kunden og en mail til administrator. Men når x-mailer er kaldt første gang hopper den ud. Hvordan får jeg X-Mailer til at sende både den ene mail og den anden mail.

Koden er således:

<?
$email = $_SESSION['CustIDEmail'];
$email2 = "mattias.finsen@mail.dk";

    /* Mail to Admin*/
    $to2 = $email2;
    $subject2 = "Thamarahua customer details";
    $message2 = $Str5;
    $headers2  = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
    $headers2 .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1" . "\r\n";
    $headers2 .= "Return-Path: $email2" . "\r\n";
    $headers2 .= "From: $email" . "\r\n";
    $headers2 .= "Reply-To: $email" . "\r\n";
    $headers2 .= "X-Mailer: PHP/" . phpversion();
    mail($to2, $subject2, $message2, $headers2);
?>
<?
$email = $_SESSION['CustIDEmail'];
$email2 = "mattias.finsen@mail.dk";

    /*Mail to Customer*/
    $to = $email;
    $subject = "Thamarahua order details";
    $message = $Str1;
    $headers  = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
    $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1" . "\r\n";
    $headers .= "Return-Path: $email2" . "\r\n";
    $headers .= "From: $email2" . "\r\n";
    $headers .= "Reply-To: $email2" . "\r\n";
    $headers .= "X-Mailer: PHP/" . phpversion();
    mail($to, $subject, $message, $headers);
?>

Siden bliver gennemført således:

<form name="frmtrans" action="wiretransfer3.php" method="post">
</form>
</body>
</html>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
    <!--
    document.frmtrans.submit();
    //-->
</SCRIPT>

Der ligger en masse database kode og diverse opdateringer yderligere i siden, så det vil være fint at få det hele til, at virke på den ene side.

Venlig hilsen

Mattias
Avatar billede leif Seniormester
14. september 2006 - 09:29 #1
Er det nøjagtig samme email der sendes til begge ?
Avatar billede leif Seniormester
14. september 2006 - 09:32 #2
Jeg kan umiddelbart ikke se nogen fejl ved din kode, jeg bruger næsten samme kode selv og sender faktisk 4 forskellige emails på samme side.
Avatar billede mattiasf Nybegynder
14. september 2006 - 11:34 #3
OK,

Denne her sender to forskellige mails, men de er stort set genereret af samme kode. Dvs. at nogle oplysninger sendes ikke med email til administrator.

Du må meget gerne sende din kode som eksempel til mattias.finsen@mail.dk - Den her postomgang sender kun den første email, og så hopper den ud. Det må altså være den <form> siden bliver aktiveret ved?

Venlig hilsen

Mattias
Avatar billede leif Seniormester
14. september 2006 - 11:48 #4
De ligger i samme fil og der er det den fulde kode ?
Avatar billede mattiasf Nybegynder
14. september 2006 - 12:25 #5
Det hele ligger på én side. Mail message bliver genereret og delt op imellem $message og message2$. Som sagt kan koden sagtens finde ud af at sende den første mail (også hvis jeg bytter om på rækkefølgen) . Så i ovenstående bliver mail-kommandoen under //mail to customer// ikke udført. Formularen (frmtrans) hopper altså ud efter første?

Hilsen

Mattias
Avatar billede leif Seniormester
14. september 2006 - 13:11 #6
Det kunne jo så virke som om den ligger et forkert sted i koden eller at din udbyder ikke kan li at det sendes flere fra samme side.
Avatar billede mattiasf Nybegynder
14. september 2006 - 16:14 #7
Problemet er måske mere, at koden virker.

Siden går jo bare videre til sidste side.

Sidste er plausibel, da det er en af discountudbyderne "Nu hedder vi One". Nå men foreløbig ingen løsning.
Avatar billede leif Seniormester
14. september 2006 - 18:28 #8
Hvis man kunne se hele koden på siden og ikke kun udsnittende er der måske alligevel en fejl.
Avatar billede mattiasf Nybegynder
14. september 2006 - 20:12 #9
Ja, det vil jeg give Dig ret i. Problemet er bare, at begge emails kan sendes. Blot hver for sig. Det vil sige at koden virker. Og det enten er kaldet til den anden der er sat forkert op, eller, at måden siden ekspederes på er forkert. Meen... PHP skulle jo virke - med eller uden formular (det prøver jeg lige)

Hilsen

Mattias