Avatar billede fbisoft Nybegynder
13. september 2006 - 21:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

et datagrid og dataview

Jeg har lavet en ButtonColumn i et datagrid.
datagridet er fyldt op ved et dataview.

nu er min problem at hvis jeg trykker på en button (i kolonne 3), vil jeg har værdien på id'et (kolonet 1) fra samme række.

er der en der kan hjælpe... det er c sharp...

på forhånd tak!
Avatar billede fbisoft Nybegynder
13. september 2006 - 21:46 #1
ps, værdien skal hentes fra dataviewet, da jeg ikke viser alle kolonner i datagriden...
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. september 2006 - 08:37 #2
Du kan benytte DataKey på dit datagrid til at holde værdien, og så hente den der udfra dit rækkeindex når du skal bruge den.
Mvh
Avatar billede fbisoft Nybegynder
14. september 2006 - 10:31 #3
ok, jeg har været på nettet for at finde et eksempel på brugen af Datakey, til mit eksempel...men har ikke haft help med det...

men ellers tak
send et svar
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. september 2006 - 14:13 #4
Det er ikke så slemt... Hvis du f.eks. har en kolonne der hedder id kan du gøre sådan her:

<asp:DataGrid ... DataKey="id" ... ></DataGrid>

Og du kan så i f.eks. din handler:

int id = (int)someDataGrid.DataKeys[e.Item.ItemIndex];

Mvh
Avatar billede fbisoft Nybegynder
14. september 2006 - 22:03 #5
tak for hjælpen!!