Avatar billede ihtezaz Praktikant
13. september 2006 - 20:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fang usercontrolens event på aspx siden, den ligger på

Hej

Jeg har en aspx side kaldet minSide.aspx. På minSide.aspx har jeg en usercontrol liggende kaldet "profil.ascx". Jeg har en metode, der tjekker hvilke data brugeren har udfyldt omkring sig, disse data opdateres igennem usercontrolen. Problemmatikken ligger i, at jeg har en tredje usercontrol der ligger på aspx siden "minSide.aspx og angiver hvilken data en bruger ikke har angivet, ved at kalde db'en. Metoden til datatjek hedder "UserDataCheck()" og er lagt på Load event på aspx siden, og eksekveres kun når der ikke er postback. Dermed bliver det angivet når man første gang kommer ind på siden hvilken data brugeren ikke har angivet, men når brugeren opdater data omkring på profil usercontrollen, sker der postback og metoden bliver ikke kaldet, dermed er angivelse af data brugeren ikke har indtastet, ikke længere opdateret. Jeg ønsker at kalde metoden "UserDataCheck()" når Gem knappen på min usercontrol trykkes, inde fra min aspx side, hvordan kan det lad sig gøre ?

På forhånd tak.
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. september 2006 - 20:51 #1
Du udstiller et event på kontrollen, og abbonnerer på det fra din side.
I den eventhandler du så har på siden - kan du kalde det du vil.
Eventet fyrer du fra kontrollen når der trykkes på gem-knappen.
Mvh
Avatar billede ihtezaz Praktikant
13. september 2006 - 21:19 #2
Hey den god snepnet,
Var det muligt med eksempel på hvordan jeg abbonner på eventet på siden ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. september 2006 - 21:38 #3
Du udstiller det på kontrollen med f.eks.:

public event EventHandler DataGemt;

og affyrer det fra kontrollen med:

if(DataGemt != null)
{
  DataGemt(this, EventArgs.Empty);
}

og du kan abbonnere på det deklerativt sådan her (fra din side):

OnDataGemt="someHandler"

Og du skal så have en handler:

protected void someHandler(object sender, EventArgs e)
{
  ///
}

Mvh
Avatar billede ihtezaz Praktikant
13. september 2006 - 21:54 #4
Jeg prøver lige og vender tilbage lidt senere, :)
Avatar billede ihtezaz Praktikant
13. september 2006 - 22:17 #5
Super og kanon, hvad skulle man gør uden dig, her på eksperten. ;=) smid et svar
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. september 2006 - 08:36 #6
Et svar kommer her - godt at det fungede :o)
Mvh