Avatar billede e_s_n Nybegynder
13. september 2006 - 16:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvordan hjælp ønskes NU *SS*

hvis jeg har en database ( har ikke navnet lige på mig. )
og skal trække email adressen ud fra den... via postnummer

HVORDAN ??

name="email"
name="postnummer"
Avatar billede madeindk Nybegynder
13. september 2006 - 16:34 #1
SQL = "SELECT emailadresse FROM dinTabel WHERE postNummer='"& request("postnummer")&"'"
Avatar billede e_s_n Nybegynder
13. september 2006 - 22:23 #2
hejsa..  madeindk

kunne det lade sig gøre at du nærmest laver en side så jeg bare kan sætte den ind når jeg for "tabel navnet" `??  bare sort på hvidt
Avatar billede madeindk Nybegynder
14. september 2006 - 11:25 #3
Jeg kender jo ikke til din database forbindelse, men jeg kan godt gøre så den smider alle ud hvor e-mail adressen findes hvor der bliver forespurgt på postnummeret - hvis det er det du ønsker - er det det?
Avatar billede e_s_n Nybegynder
14. september 2006 - 16:59 #4
lige bestemt  det jeg ønsker...
bare der hvor databasen og tablen skal stå skriver du bare din database  og din tabel
Avatar billede madeindk Nybegynder
14. september 2006 - 17:50 #5
Ok.

Så burde følgende kode virke :-)

<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath ("dinDatabase.mdb")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL = "SELECT emailadresse FROM dinTabel WHERE postNummer='"& request("postnummer")&"'"
rs.Open SQL, Connect, 3, 3

if rs.eof then
reponse.write("Ingen e-mail adresser fundet ved det forespurgte postnummer")
else
do until rs.eof

response.write rs("email") & "<br>"

rs.movenext
loop
end if
%>