Avatar billede Slettet bruger
12. september 2006 - 23:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

syntaxfel i inset into access database

Dim SqlCmd As New OleDbCommand("INSERT INTO VSBog( " & _
                "  Kapitel,  Sektion,  Dokument,  InstruksBilag,  Dokumentnavn,  Formaal,  Gyldighedsomraade,  Ansvarlig,  Definitioner,  DokumentText,  Undtagelser,  UdgaveNr,  Procedure,  Status,  Godkendt,  DatoForOpretelse,  DatoForGodkendelse,  DatoForRettelse,  UdarbejdetRettetAf,  GodkendtAf,  GyldigFra,  KladdeId ) VALUES " & _
                "( @Kapitel,  @Sektion, @Dokument, @InstruksBilag, @Dokumentnavn, @Formaal, @Gyldighedsomraade, @Ansvarlig, @Definitioner, @DokumentText, @Undtagelser, @UdgaveNr, @Procedure, @Status, @Godkendt, @DatoForOpretelse, @DatoForGodkendelse, @DatoForRettelse, @UdarbejdetRettetAf, @GodkendtAf, @GyldigFra, @KladdeId );", Conn)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@kapitel", VSDokument.Kapitel)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Sektion", VSDokument.Sektion)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Dokument", VSDokument.Dokument)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@InstruksBilag", VSDokument.Instruksbilag)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Dokumentnavn", VSDokument.DokumentNavn)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Formaal", VSDokument.Formaal)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Gyldighedsomraade", VSDokument.Gyldighedsomraade)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Ansvarlig", VSDokument.Ansvar)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Definitioner", VSDokument.Definitioner)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@DokumentText", VSDokument.DokumentText)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Undtagelser", VSDokument.Undtagelser)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@UdgaveNr", VSDokument.Udgavenr)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Procedure", VSDokument.procedure)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Status", VSDokument.Status)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Godkendt", VSDokument.Godkendt)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@DatoForOpretelse", VSDokument.DatoForOpretelse)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@DatoForGodkendelse", VSDokument.DatoForGodkendelse)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@DatoForRettelse", VSDokument.DatoForRettelse)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@UdarbejdetRettetAf", VSDokument.UdarbejdetRettetAf)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@GodkendtAf", VSDokument.GodkendtAf)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@GyldigFra", VSDokument.GyldigFra)
                SqlCmd.Parameters.AddWithValue("@KladdeId", VSDokument.KladdeId)
                SqlCmd.ExecuteNonQuery()
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2006 - 23:03 #1
Hej jeg er på jagt efter en syntax-fejl i ovenstående - håber en kan se det jeg ikke kan se?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2006 - 23:13 #2
måske et reserveret ord ?

måske måske "procedure" ?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2006 - 23:48 #3
Det var ikke procedure og heller ikke sektion :-(
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2006 - 00:04 #4
passer tabel og felt navne ?

hvilken fejl besked får du ?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2006 - 00:33 #5
Jeg har kigget det igennem et par gange,så det skulle jeg mene. Jeg får følgende fejl:

System.Data.OleDb.OleDbException was unhandled by user code

Der er en syntaksfejl i INSERT INTO-sætningen.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2006 - 01:12 #6
nogen værdier som er Nothing ?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2006 - 01:13 #7
SET MODE OFFTOPIC

Og så hader jeg OLE DB og ODBC's jammerlige fejlbeskeder.

Alene dem er god grund til at skifte til SQLServer eller MySQL eller noget tredie.

SET MODE ONTOPIC
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2006 - 10:56 #8
Det viste sig at det var procedure alligevel. Jeg havde erstattet med proc, som åbenbart heller ikke virkede. Eller - jeg har fået rettet en anden fejl, da jeg roede med det uden at opdage det.

Godt at hører at du følere lidt for det :-) Men du har ret, jeg må se at komme igang med at lærer om SQLServer eller MySQL.

Tak endnu engang for hjælpen. Sender du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2006 - 15:46 #9
kommer her