Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
12. september 2006 - 18:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lydløs CPU køler

Hej

Jeg mangler en CPU køler til mit Media Center.
Køleren skal være lydløs i brug, dvs. at jeg ikke vil kunne hører
en masse støj fra kabinettet.
Jeg har set på følgende på SHG.dk:

varenr.: 321192 Asus Silent Square, For K8 / P4, 18 db  Dvs. at denne køler ved MAKS køling larmer 18db?

varenr.: 321083 Spire QuadroFlow VI, Cooler, LGA775 Dvs. at denne køler ved MAKS køling larmer 19db?

varenr.: 320863 ThermalTake Cooler, Sonic Tower Dvs. at denne køler ved MAKS køling larmer 0 db os skal ikke have køler?

varenr.: 320879 ThermalTake Cooler, Big Typhoon Dvs. at denne køler ved MAKS køling larmer 16 db?

Og den passer self. til en P4, 3000 MHz, LGA775?

Er disse noget ved, eller i såfald, hva skal jeg gå efter?
Som sagt, den skal være lydløs når CPU er MAKS varm!!!
Avatar billede grohnheit Nybegynder
12. september 2006 - 19:04 #1
det de skriver er i db, er når du har skruet helt ned for dem...

jeg ville gå efter zalman, har slev 7000cu på min p4 3,0 og en 9500. det kører perfekt, og er lydløse selvom de er skruet ned for...

kig her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=240&Sort=Wanted&Parent=25&Soegeord=zalman

C77 kunne også være en mulighed, men kig på de forskellige modeller, og husk at det de skriver i db, er når den kører på langsomste hastighed... de 2 jeg har kører ca 27 db ved fuld skrald, og det kan man godt hører, men det larmer ikke..
Avatar billede grohnheit Nybegynder
12. september 2006 - 19:06 #2
hvis jeg var dig ville jeg nok købe zalman 9500, så skrue ned for hastigheden på den.

den kan jeg varmt anbefale, den køler EKSTREMT godt.
Avatar billede grohnheit Nybegynder
12. september 2006 - 19:11 #3
hov, det er næsten spam det her, men pyt...

nogle af modeller passer kun i hvis du køber denne: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=195648

andre passer i LGA775, men det kan du alt sammen se på det første link jeg skrev...
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
12. september 2006 - 23:20 #4
Asus Silent Square Cooler, kan den gå an??
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=321192

den virker meget fornugtig, og starter med 18 DB, ved 1800 RPM...
Avatar billede grohnheit Nybegynder
13. september 2006 - 16:45 #5
det er ikke en jeg vil anbefale...

og hvis du gerne vil spare penge så vend dig til altid at kigge på edbpriser: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=205990

den er billigere andre steder... Jeg anbefalder stadig zalman, men det er op til dig selv.
Avatar billede ejlertzen Nybegynder
18. september 2006 - 09:00 #6
Jeg vil anbefale ThermalTake Cooler, Big Typhoon, jeg har den selv.
Den larmer godt nok lidt, men de andre blæsere larmer jo også lidt, til gengæld er den virkelig effektiv.
Hvis du vil se hvor meget køling du har i maskinen så prøv dette program: http://www.lavalys.com
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
27. september 2006 - 20:46 #7
Jeg har købt ThermalTake Cooler, Big Typhoon,,, den kører godt og larmer ikke,,, så takker :D
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
20. januar 2007 - 11:29 #8
:D