Avatar billede lifeweb Nybegynder
12. september 2006 - 18:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hent data fra web

Hej

Hvis jeg har et ASP-dokument der returnerer en adresse, er det så muligt at lave en macro/tilføjelsesprogram, der kan tilføje dette til et word-dokument???

Der skal sendes en variabel til ASP-scriptet, så den ved hvilken adresse den skal returnere...

Eksempelvis hente data fra x.dk/aspscript.asp?knr=12345678 og sætte dem ind i word...
13. september 2006 - 19:09 #1
Det kan gøres på flere måder - her har jeg oprettet en array variable, som fyldes op når et kriterie opfyldes. Kan du selv tilpasse det til dit behov?

Public Sub SmartOfficeDK_SheetsArray()
    Dim strSheets() As String
    Dim iItem As Integer
    Dim wksTemp As Worksheet

    iItem = -1
    For Each wksTemp In ThisWorkbook.Worksheets
        If UCase(Left(wksTemp.Name, 1)) = "S" Then
            iItem = iItem + 1
            ReDim Preserve strSheets(iItem)
            strSheets(iItem) = wksTemp.Name
        End If
    Next wksTemp
    iItem = iItem + 1
    ReDim Preserve strSheets(iItem)
    strSheets(iItem) = "Forside"

    Sheets(strSheets).Select
End Sub
Avatar billede lifeweb Nybegynder
13. september 2006 - 19:48 #2
måske udtrykte jeg mig ikke klart nok

Jeg vil gerne have en knap i word som, når man trykker på den, beder om eksempelvis et kundenummer, hvorefter word selv finder adresse og copy/paster det ind i brevet...
13. september 2006 - 20:03 #3
LOL - sorry - det er et forkert spørgsmål jeg smed mit svar til *ggg*
Avatar billede lifeweb Nybegynder
09. oktober 2006 - 17:10 #4
lukker