Avatar billede hebo Nybegynder
12. september 2006 - 14:18 Der er 2 kommentarer

Hvordan man bruger indy id SNMP til at sætte værdier

Hejsa

Jeg har et program der sagtens kan læse værdier fra en 3com switch med indy 10 snmp.
Men at feks. åbne en port er endnu ikke lykkedes for mig.
Jeg bruger følgende kode. Hvad er der galt?

    idsnmp1.Host := '192.168.1.1';
    idsnmp1.Community := 'public';
    idsnmp1.Query.Clear;
    idsnmp1.Query.MIBAdd('1.3.6.1.2.1.2.2.1.7.101','1');
    idsnmp1.Query.PDUType := PDUSetRequest;
    idsnmp1.Active := true;
    if idsnmp1.SendQuery then
            (gør noget)
    idsnmp1.Active := false;

Hvis jeg bruger ovenstående værdier i AdventNet MIB-Browser kan jeg sagtens åbne og lukke porten, så de værdier (som naturligvis er skrevt om her) er tilsynladende rigtige.
Og jeg giver altså ikke point for kode som ikke virker hos mig men hos alle andre :-)

Mvh
Alan
Avatar billede dkn Nybegynder
18. september 2006 - 16:23 #1
Ved ikke med indy, men syntes måske du skulle prøve snmp uniten fra
http://www.ararat.cz/synapse/

Der er også demos
Avatar billede hebo Nybegynder
19. september 2006 - 10:42 #2
Jeg kender den godt og har også brugt den tidligere. Men jeg prøver faktisk at skrive programmet om fra at bruge synapse og til indy, da jeg bruger så mange andre komponenter fra indy og helst ikke vil have for mange addons installeret. Men tak for forsøget :-)