Avatar billede KingMedia Novice
12. september 2006 - 09:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA: En "Debug" eller "Override" funktion ?

Nu har jeg en fin fin makro, som erstatter alle gem funktioner (save, save as i menuen, og ctrl + s , samt ctrl + p og print i menuen)..

Nu har jeg bare problemet, at når jeg sidder og arbejder i det, så kan jeg ikke gemme uden makroen køres..  er det muligt at lave en slags "override" funktion, så hvis man f.eks trykkede shift+ctrl+s ned, så sprang den makroen over, men gemte almindeligt ?

/Mads
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. september 2006 - 11:53 #1
Hvis jeg skal gemme, skal jeg gemme anderledes. Men hvis jeg skal gemme, skal jeg ikke gemme anderledes.

Det er jo en modsigelse, som ikke kan lade sig gøre.

Men du kan gøre noget andet. Du kan i alle dine ændrede formler bruge en if til at checke navnet på brugeren.

Private Sub CommandButton1_Click()
If Application.UserName = "akyhne" Then
    MsgBox "gem normalt"
Else
    MsgBox "Kør makro"
End If
End Sub

Username er det navn der står i "Funktioner" -> "Indstillinger" -> "Standard" -> "Brugernavn"
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. september 2006 - 11:56 #2
Eller som du skal bruge det:

Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
If Application.UserName <> "akyhne" Then
    MsgBox "Kør makro"
End If
End Sub
Avatar billede KingMedia Novice
12. september 2006 - 12:54 #3
Perfekt.. smid lige et svar :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. september 2006 - 12:59 #4
Et svar :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. september 2006 - 13:01 #5
Brugte det engang, hvor jeg havde nogle superbrugere, der skulle have mere adgang end andre.
Avatar billede KingMedia Novice
12. september 2006 - 13:04 #6
Jeg havde slet ikke tænkt over den mulighed.. Jeg prøvede på at finde en event i stedet som jeg kunne bruge.
Men det er jo supersmart.

Tak :)