Avatar billede torotune Nybegynder
12. september 2006 - 09:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Incorrect syntax

Hej,

Jeg prøver at køre en update-sætning som ligger i et dataset.
Jeg får fejlen:

  Incorrect syntax near '`'.

og så:

ine 8646:            Try
Line 8647:                Dim returnValue As Integer = Me.Adapter.UpdateCommand.ExecuteNonQuery
Line 8648:                Return returnValue
Line 8649:            Finally

Kan man sætte den til at vise mere specifikt hvor fejlen opstår, da jeg har mange ` i min update-sætning?

Venlig hilsen.
Avatar billede nielle Nybegynder
12. september 2006 - 09:16 #1
Fejlbeskeden kommer fra MySQL (for det er vel MySQL du bruger?). Jeg ved ikke om man kan få MySQL til at være mere specifik med sine fejlneskeder, men jeg tvivler lidt.

Men hvis du viser din UPDATE kunne vi måske kigge på den?
Avatar billede torotune Nybegynder
12. september 2006 - 09:23 #2
Hej - jeg bruger MsSQL. Men har forsøgt at køre MySQL på det tidspunkt med samme dataset..
Avatar billede nielle Nybegynder
12. september 2006 - 09:24 #3
MS SQL bruger ikke `-tegn i sin syntaks. Det er en ren MySQL-specialitet.

Fjern dem. :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
12. september 2006 - 09:26 #4
I øvrigt er det ret sjældent at man overhovedet *har* brug for at have `-tegn (backtics) i SQL-kommandoer til MySQL. De kan som regel også undværes der. :^)
Avatar billede torotune Nybegynder
12. september 2006 - 09:30 #5
Okay, prøver lige at fjerne dem :-)
Avatar billede torotune Nybegynder
12. september 2006 - 11:18 #6
Det hjalp! :-) Vidste ikke at den var så følsom overfor dem, og synes ellers at den selv havde genereret `-tegnene da jeg oprettede datasettet.

Men læg et svar.
Avatar billede nielle Nybegynder
12. september 2006 - 12:54 #7
De der `-tegn er sikkert dannet ved at du har haft din SQL-sætning igennem MySQL på et eller andet tidspunkt. Specelt phpmyadmin er helt vild med at indsætte dem.
Avatar billede torotune Nybegynder
12. september 2006 - 14:19 #8
Okay, det kan være. - Takker for hjælpen :-)