Avatar billede golden-dream Nybegynder
11. september 2006 - 17:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

blue screen

Hej,

Har en bærbar computer som bruger en ekstern cdrom drev, problemet er at drevet er defekt, har så købt et nyt ekstern drev, men har ikke kunne få det til at virke. Så har istedet taget hdd ud og lavet en XP installation på disken, men når jeg sætter disken i den anden bærbar computer får jeg en blue screen lige efter winxp logoet( kan ikke nå at se hvilken fejlkode der står).. Jeg er næsten sikker på at det skyldes pga. nogle drivers fra den anden computer som ligger under system32/drivers->  her

Det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre at slette alle filerne derinde, men er der nogle der ved hvilke filer man min. skal bruge under system32/drivers for at kunne boote op ? evt. en anden løsning ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. september 2006 - 00:14 #1
Du har altså taget disken ud af maskinen for at sætte den i en anden maskine og så efterfølgende installere XP.
Når du så monterer disken i den oprindelige maskine, forventer du at XP starter op normalt.

Det vil meget sjælden ske, fordi xp har installeret drivers specifikt for den maskine den blev installeret på, og det er med stor sandsynlighed ikke de drivere der er behov for i den oprindelig maskine. Derfor kommer du ikke længere end til XP logo.

Du skal på en eller anden måde have bootet på XP CD'e, på den oprindelige maskine, og så lave en geninstallation oven i den nuværende XP version, så den for de rigtige drivere.

Når du den gamle CDrom ikke fungerede, og en nyindkøbt heller ikke fungerer, så kunne det tyde på at det er kablet fra drev til maskinen der er i udu. Det kan selvfølgelig også være selve kontrolleren i din maskine der laver bøvl.

Hvis du trykker F8 under start, kan du så få den til at sterte op på disken. ?
Avatar billede golden-dream Nybegynder
12. september 2006 - 00:40 #2
Hej dragonknight, ja det er rigtigt at jeg har sat disken i en anden bærbar hvor jeg efter installationen har flyttet disken tilbage til bærbaren uden cd-romdrev. Jeg forventede heller ikke at den ville boote op normalt, men spørgsmålen er om der er nogle der ved hvilke filer jeg skal beholde under mappen drivers.
Kan ikke komme til at boote op fra bærbaren uden cd-rom drev..
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. september 2006 - 08:23 #3
Netop deri har dit problem rod.

Som jeg antydede i første indlæg, så er det ikke sikkert at dit CD drev er i udu, når nu det nye hellet ikke fungerer. Prøv med at andet kabel.
Hvad med en USB forbindelse fra drevet til maskinen.

Det vil være langt lettere hvis du får CD drevet op at køre, så jeg tror det er der du skal sætte ind.
Avatar billede golden-dream Nybegynder
12. september 2006 - 11:01 #4
Det er således at jeg faktisk har mistet det originale cd-drev hvor jeg efterfølgende har købt et nyt ekstern cd-drev som kører via USB porten, men kan ikke få den til at boote op fra drevet selvom den ses i BIOS..
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. september 2006 - 12:20 #5
Så skal du ind i BIOS, og håbe at du der kan sætte Boot prioriteten til USB. Der er ikke alle maskiner der kan dette, men tag en kik i din BIOS, og find noget omkring boot rækkefølgen.
Avatar billede golden-dream Nybegynder
20. august 2007 - 21:04 #6
ingen af svarene hjalp, har købt en ny pc