Avatar billede pelskee Nybegynder
11. september 2006 - 10:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rename en kolonne

Hvordan renamer jeg en kolonne. det vil ikke virke:

ALTER TABLE tblReport RENAME COLUMN EstimatedRepair TO EstOld

dette virker heller ikke:

ALTER TABLE tblReport RENAME EstimatedRepair, EstOld

Jeg får syntax error
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
11. september 2006 - 10:35 #1
sp_rename
Changes the name of a user-created object (for example, table, column, or user-defined data type) in the current database.

Syntax
sp_rename [ @objname = ] 'object_name' ,
    [ @newname = ] 'new_name'
    [ , [ @objtype = ] 'object_type' ]
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
11. september 2006 - 10:37 #2
Eksempel fra BOL:

B. Rename a column
This example renames the contact title column in the customers table to title.

EXEC sp_rename 'customers.[contact title]', 'title', 'COLUMN'
Avatar billede pelskee Nybegynder
11. september 2006 - 10:42 #3
undskyld. jeg glemte at nævne at jeg skal gøre det i en ASP fil.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
11. september 2006 - 10:47 #4
Hvis du bare bruger en user med nødvendige rettigheder, kan du vel sende en 'Exec sql..' på dit connection object, eller bruge et comand objekt.

ASP.Net er ikke min stærke side, men det er mere et spørgsmål om rettigheder. Teknisk skulle det ikke være nogen problemer.
Avatar billede pelskee Nybegynder
11. september 2006 - 11:08 #5
ok tak. point
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
11. september 2006 - 11:37 #6
svar :)
Avatar billede pelskee Nybegynder
11. september 2006 - 12:44 #7
tak