Avatar billede rdalby Nybegynder
11. september 2006 - 09:51 Der er 5 kommentarer

webconfig, firefox problem

Hej eksperter.

Jeg er ved at lave et website i ASP.NET 2.0 og jeg er løbet ind i et problem. Jeg har lavet et loginsystem med formsauthentication med tilhørende brugernavne og passwords i en MS SQL 2005 database.

Jeg har selv lavet kode som definere indholdet af den authentication
ticket der ligger i cookien, og denne er "isPersistent=false".

Mit problem er nu at hvis jeg starter websitet i IE virker det som det skal og pga. <deny users="?" /> i web.config kan man ikke gå ind bagved loginsiden uden rent faktisk at logge ind. Hvis jeg så gør det samme i Firefox får man muligheden for få husket sit password. Hvis man vælger ja til at få det husket opretter firefox sin egen cookie som gør det muligt næste gang man starter websitet at tilgå siderne bag loginsiden blot ved at skrive den direkte url. Det har ikke været muligt få mig at løse dette problem.

Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. september 2006 - 10:17 #1
du kan gøre det på denne måde:
//disable autocomplete på login side
        TextBox t =    (TextBox)Login2.FindControl("UserName");
        t.AutoCompleteType = AutoCompleteType.Disabled;
        t.Attributes["AUTOCOMPLETE"] = "Off";
        TextBox t1 = (TextBox)Login2.FindControl("Password");
        t1.AutoCompleteType = AutoCompleteType.Disabled;
        t1.Attributes["AUTOCOMPLETE"] = "Off";
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. september 2006 - 10:17 #2
AutoCompleteType.Disabled gør det for IE
.Attributes["AUTOCOMPLETE"] = "Off"; gør det for FF
Avatar billede rdalby Nybegynder
11. september 2006 - 10:23 #3
Øhm så vidt jeg kan regne ud er problemet at firefox gemmer nogle authentication data i den cookie. fordi selv om den autocompleter næste gang man er på siden, efter at have valgt "gem password", logger den vel ikke selv ind.
Avatar billede rdalby Nybegynder
11. september 2006 - 10:28 #4
Fandt selv en anden løsning, lukker her.
Avatar billede rdalby Nybegynder
11. september 2006 - 10:31 #5
...