Avatar billede danni03 Nybegynder
11. september 2006 - 08:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Asp.net first time execution

Jeg har lavet et asp.net v.2 site, men det kører utrolig langsomt første gang man går ind på siden og første gang server side metoder bliver kaldt.

Er der ikke en måde man kan precompile sitet så det kører hurtigt, eller i hvert fald lidt hurtigere?

Jeg har anvendt vs 2005 og published det, så jeg har dll filer i stedet for cs filerne.
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. september 2006 - 11:31 #1
Dll-filerne indeholder MSIL kode, og det skal oversættes til maskinkode i det omfang det bliver benyttet.
Den maskinkode der bliver genereret er så optimeret til det aktuelle miljø (forskellige cpu'er giver forskellig maskinkode).
Den endelige kompilering foretages pr. default pr. metodekald, og caches således at efterfølgende kald ikke giver en ny kompilering.
Der findes et værktøj der hedder NGen.exe - der kan generere et native image - altså maskinkoden - som du kan overveje at benytte i forbindelse med ASP.NET 2.0 løsninger.
Mvh
Avatar billede danni03 Nybegynder
11. september 2006 - 13:15 #2
Kan man ikke cache alle server side metodekald inden sitet bliver anvendt?
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. september 2006 - 13:44 #3
Du kan overveje at benytte ngen.exe, men det er anbefalet at du forlader dig på den eksisterende model.
Det er jo kun den første brugers første kald til metoden der koster lidt ekstra.
Du kunne også gøre det at du laver en test der eksekverer dine kald, og så køre den efter installation.
Så undgår du komplikationerne omkring ngen - men får alligevel cached din kode.
Mvh
Avatar billede lateralus Nybegynder
11. september 2006 - 15:39 #4
Der findes en imaginær fil, precompile.axd, i rod-folderen i din applikation. Hvis du kalder den prækompileres hele dit site.
Avatar billede lateralus Nybegynder
11. september 2006 - 15:47 #5
Nå, jeg kan se at de har fjernet den feature (precompile.axd) fra den endelige release af .NET 2.0.
Avatar billede danni03 Nybegynder
11. september 2006 - 16:40 #6
snepnet smid et svar så kan du få point. Jeg havde lagt min debug verion derud... ups.
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. september 2006 - 20:11 #7
Et svar kommer her :o)
Mvh
(ja - det er ikke så heldigt at distribuere i debug... det er knap så velperformende)