Avatar billede leif Seniormester
10. september 2006 - 18:22 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvor mange emails i minuttet ?

Hej,

Er der nogen der har en idé til at hvis man laver en løkke som bare spytter emails ud, hvor mange den så kan spytte ud på fx. 1 minut ?

/Leif
Avatar billede well_r Nybegynder
10. september 2006 - 20:48 #1
tror du skal lave lille funktion.. noget ala

$i = 0;
while(tiden fra start+1minut < tiden nu){
  send mail
  $i++;
}
print $i;
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
11. september 2006 - 08:53 #2
Du må maks side 100 mails i minutten.  Så bliver du ikke black listet.
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
11. september 2006 - 11:35 #3
Hvor får du 100 mails i minuttet fra og black listet fra hvad? Modtageren, internetudbyderen, eller ens webhotel-udbyder?

Jeg testede med det her script:

<?PHP
$time_start=time(); //Starttidspunkt
$runtime=''; //Antal sekunder scriptet skal sende mails
$time_stop=$time_start+$runtime; //Sluttidspunkt

$message='Mail-loop test'; //Mail tekst
$receiver=''; //Mail modtager
$mailno=1; //Mail nummer
while(time()<=$time_stop){

    $subject='Loop-mail no. '.$mailno; //Mail emne, bliver opdateret med nr.
    $mailtime_start=microtime(); //Starttidspunkt for afsendelse af mail
    mail($receiver,$subject,$message,'From: MailLoop <mail@loop.dk>'); //Afsendelse af mail
    $mailtime_finish=microtime(); //Sluttidspunkt for afsendelse af mail
    $mailtime_exec=$mailtime_finish-$mailtime_start; //Tid det tog at sende mailen

    echo 'Mail no. '.$mailno; //Udskrivning af mail nummer
    echo '<br>';
    echo 'Exec. Time: '.$mailtime_exec.'s'; //Udskrivning af den tid det tog at sende mailen
    echo '<br><br>';
    $mailno++;

}

$noofmails=$mailno-1; //Antal sendte mails
$averagetime=$runtime/$noofmails; //Gemmensnitlig afsendingstid
echo 'In total '.$noofmails.' mail(s) was sent';
echo '<br>';
echo 'Average time: '.$averagetime.'s';
?>

Da max_execution_time hos de fleste udbydere er sat til 30sek, testede jeg i 20sek istedet. Her til morgen, da eksperten.dk kom op igen, kunne jeg kun sende omkrint 15mails pr. 20sek -> altså omkring 45-50mails i minuttet, men i går aftes, omkring kl. 01.00 der kunne jeg sende helt op mod 50mails på 20 sek.

Du kan jo selv lige afprøve scriptet...  bare husk at sætte $runtime helt i starten til 20sek og så en modtager e-mail-adresse.

Mvh Wuhtzu
Avatar billede leif Seniormester
11. september 2006 - 12:01 #4
Wuhtzu smid et svar. Smart script
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
11. september 2006 - 12:21 #5
Tak