Avatar billede kulip Nybegynder
10. september 2006 - 17:52 Der er 7 kommentarer

Regex (code boks)

Hejsa, jeg har set på mange forums at man kan lave en code boks, ved at skrive f.eks [code]Din tekst[/code], det ligger f.eks i phpBB's forum pakke. Vil hører om nogle af jer kunne hjælpe mig med at lave en (: ?
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. september 2006 - 17:56 #1
$s = preg_replace('/\[code\](.*?)\[\/code\]/i', '<code>\1</code>', $s);

Eller hvad vil du have "pakket det ind" i?
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. september 2006 - 17:59 #2
$s = preg_replace('/\[code\](.*?)\[\/code\]/is', '<code>\1</code>', $s);

hvis der kan være linieskift mellem [code] og [/code]
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. september 2006 - 18:04 #3
Hov, der skal da vist være \\1 i stedet for \1.
Avatar billede kulip Nybegynder
10. september 2006 - 18:21 #4
jensgram> der er ikke nogle af dem som virker, der kommer ingen boks
Avatar billede kulip Nybegynder
10. september 2006 - 18:22 #5
jeg ved ikke om det er fordi den skal lave der hvor man laver nyheden , skal den det?
Avatar billede kulip Nybegynder
10. september 2006 - 18:29 #6
altså ind i den her fil:

<html>
<head>
<title>VHCamp #4 - Lan event i Aalborg området d. 8 - 9 december</title>
</head>
        <p><b>Nyheder:</b></p>
<?php
include("sql/db_ind.inc");

$brugernavn = "$_REQUEST[brugernavn]";
$indhold = "$_REQUEST[indhold]";
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$dato = date("j/n Y");
$nyhedsid = $_GET['id'];
$indhold = ereg_replace("\n","<br />", $indhold);
$indhold = ereg_replace('<u>', '<u>', $indhold);
$indhold = ereg_replace('</u>', '</u>', $indhold);
$indhold = ereg_replace('<b>', '<b>', $indhold);
$indhold = ereg_replace('</b>', '</b>', $indhold);
$indhold = ereg_replace('<i>', '<i>', $indhold);
$indhold = ereg_replace('</i>', '</i>', $indhold);
$indhold = eregi_replace("\<url>([^[]+)\</url>","<a target=\"_blank\" href=\"http://\\1\">\\1</a>",$indhold);

mysql_query("insert into nyhedskom (brugernavn,indhold,nyhedsid,dato,ip)
values ('$brugernavn','$indhold','$nyhedsid','$dato','$ip')") or die (mysql_error());
?>
<?
$id = $_GET[id];
echo "<script language=javascript>document.URL='nyhedmere.php?id=$id';</script>";
?>
<?
?>
</body>
</html>
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. september 2006 - 20:43 #7
$indhold = ereg_replace('<i>', '<i>', $indhold);
$indhold = ereg_replace('</i>', '</i>', $indhold);
$indhold = eregi_replace("\<url>([^[]+)\</url>","<a target=\"_blank\" href=\"http://\\1\">\\1</a>",$indhold);
....

$indhold = preg_replace('/\[code\](.*?)\[\/code\]/is', '<code style="border: 1px solid red">\\1</code>', $indhold);

Eller hvad?