Avatar billede guden_gunde Nybegynder
10. september 2006 - 17:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem motorola SB5100i og sitecom LW-160 V1001router

Hej Eksperter

jeg har netop købt en sitecom LW-160 V1 001 trådløs router fra edbpriser.. meget rart hvis nu jeg kunne få den og mit kabelmodem til at snakke sammen.

den nye router tildeler fint ip adresse ud og det hele, men den kan bare ikke komunikere med modem'et

hvis man kører wizard på routeren kan man kun vælge manuel opsætning for dk, jeg tror det er her jeg taber tråden da jeg har 4 valgmuligheder:

Static IP
DHCP client
PPPoE
PPTP

hvilken af disse 4 skal jeg bruge?

Jeg giver pointene til den der kan hjælpe mig så jeg får det hele til at virke, og ikke kun evt hvilken af de 4 overstående jeg skal bruge.

håber virkelig virkelig der er en derude der kan hjælpe mig!

pft
Avatar billede plx Nybegynder
10. september 2006 - 18:13 #1
Det lyder som det typiske problem, når modem og udbyder bliver præsenteret for en ny MAC adresse.

Det letteste er nok, at du finder et punkt i routeren, hvor du kan klone MAC adressen. Brug adressen på computeren, som før sad på modemet

Routeren skal normalt være DHCP klient
Avatar billede guden_gunde Nybegynder
10. september 2006 - 18:26 #2
det er det som vi fik af vide af sitecom's supporter, skal der gøres noget bestemt herefter?
skal der bruges et krydskabel mellem modem og router?
har i et andet indlæg læst at det kan vare op til en time før tdc de opdaterer nye mac adresser, men hvis jeg har klonet den inde i routeren, burde det så ikke fungere med det samme?
Avatar billede guden_gunde Nybegynder
09. januar 2007 - 13:10 #3
lukket