Avatar billede lillemanden Nybegynder
10. september 2006 - 13:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan bruger man flere "code-behind" filer i ASP.NET 2.0?

Hej
Jeg er ved at skrive et lille cms system, som har en Flash frontend og en backend med ASP.NET 2.0 (skrevet i C#).
Siden Flash programmet altid "kontakter" det samme script, ville det script hurtigt bliver overskueligt stort, så jeg vil gerne dele det op i flere filer.
Og så er det jeg støder på et problem, jeg vil nemlig gerne undgå at skulle compile filerne på min computer og uploader dll-filen. Det er nemlig ret praktisk for mig at kunne uploade .cs filer og så lader dem bliver compilet ved første run.
Her er et eksempel på mit problem:
Main.aspx:
<%@ Assembly Src="ClassA.cs" %>
<%@ Assembly Src="ClassB.cs" %>
<%@ Import namespace="MyNamespace" %>
<script language="C#" runat=server>
    ClassA.MethodA();
    ClassB.MethodB();
    //kode der skrive et xml object ud
</script>

ClassA.cs:
namespace MyNamespace
{
    public class ClassA
    {
        public static void MethodA()
        {
            //Vigtig kode
        }

ClassB.cs:
namespace MyNamespace
{
    public class ClassB
    {
        public static void MethodB()
        {
            ClassA.MethodA();
            //Vigtig kode
        }

Hvis ClassB ikke skulle kalde noget i ClassA ville der ikke være noget problem. Problemet er at filerne bliver compilet hver for sig så de ikke kan referer til hinanden.
Er der en måde at undgå dette?

På forhånd tak.
Avatar billede lillemanden Nybegynder
10. september 2006 - 18:02 #1
Jeg har fundet ud af at jeg bare skal putte alle filerne ned i App_Code folderen ;)
Avatar billede poul_madsen Nybegynder
19. september 2006 - 09:01 #2
Hejsa,

Vi sidder til vores svendeprojekt og har fåët til opgave at skulle lave et enkelt CMS System...jeg kan via din artikel se at det er fuldstændigt det vi skal...så jeg vil høre om du evt. vil hjælpe os lidt...da vi ikke rigtigt ved hvordan vi skal gribe sagen an.....¨Så jeg tænkte bare på om du ville evt. vise lidt af din kode og lidt af dit design..så vi har en lille ide omkring hvordan vi griber det an.

Mvh. Mia