Avatar billede magic_benja Nybegynder
10. september 2006 - 11:46 Der er 3 kommentarer

Kan ikke oprette internetforbindelse

Hej allesammen

Jeg har desperat brug for jeres hjaelp derude!!!
Jeg er paa ferie i 1 mdr hos min far og jeg har taget min baerbar med.

Der hjemme har jeg en super hurtig forbindelse via en traadloes router, men min lever stadigvaek i stenalderen og har en god gammeldags ISDN internetforbindelse.

Jeg vil jo gerne logge paa nettet via min PC, saa jeg ka tjekke min mails via Outlook etc., MEN jeg kan ikke oprette forbindelse til nettet via min baerbar naar jeg stikker ISDN netkablet i min PC og proever at oprette en ny netforbindelse. Jeg proevet nu i 2 dage at hitte ud af det. Jeg har Googlet det og vaeret inde paa jeg ved ikke hvor mange links.

Problemet er jeg ved sku aerlig talt intet omkring ISDN forbindelse, men saa vidt jeg kan laese mig til ska man ha en eller anden ISDN driver som man ska vaelge naar man under "Start" -> "Netvaerksforbindelse" -> "Opret Ny Forbindelse" skal vaelge hvilket modem man vil vaelge.
Har proevet at lede efter noget der ligner noget, men enten saa virker driverne ikke ellers ogsaa virker linksene ikke naar jeg vil downloade en driver.

Er der nogen der tror de ka hjaelpe mig?

Jeg har en Sony Vaio PCG-Z1SP baerbar og der er et "CXT AC-Link modem for Intel" indbygget.

Cheers
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. september 2006 - 13:47 #1
Du skal have din faders opkaldsforbindelses password og brugernavn (kundenummer) og formodentlig også hans mailadresse for at komme igang. :-)
Avatar billede tumben Novice
11. september 2006 - 00:21 #2
hhmm ...på mig lyder ddet som om du prøver at proppe hans ISDN ledning ind i dit LAN stik...RJ 45.....for at prøve at oprette en forbindelse...er det forkert forstået....for det er ihverttilfælde forkert...du skal jo ENten ha en alm telefonledning ,,fra hans ISDN modem...og over i dit TELEFONSTIK i pcén....ELLER du skal tilslutte den COMportledning der går fra hans MODEM til hans PC....til DIN comport...som du nok slet ikke har på din nye bærbare....
har du et RJ 11  stik ..dvs et telefonstik..http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/rj.php  ...det skal bruges hvis PCén har et indbygget 56 k modem...hvis den ike har det ...er du på den.
Avatar billede tumben Novice
11. september 2006 - 00:24 #3
..altså...få fat i en telefonledning..med et RJ11 stik i begge ender..ind i pcén...og ind i din fars ISDN modem...på en af telefonportene bagpå....så laver du en forbindelse...på din pc...vha det indbyggede modem i din pc...så kører det