Avatar billede superzapper Nybegynder
10. september 2006 - 10:34 Der er 1 løsning

Events fra Template i CustomComtrol

Hejsa derude.

Jeg har lavet en Templated CompositeControl, hvor jeg gerne vil fange events fra kontroller som udvikleren sætter ind i templaten.

Som udgangspunkt kaldte jeg

ItemTemplate.InstantiateIn(this);

og fangede events igennem

protected override bool OnBubbleEvent(object source, EventArgs args)

Hvilket virkede fint, men kontrollen skal være databound således at templaten sættes ind for hvert element. Jeg lavede derfor en naming container således.

public class MyNamingContainer : Control, INamingContainer {}

og tilføjede dem således

MyNamingContainer item = new MyNamingContainer();
ItemTemplate.InstantiateIn(item);
Controls.Add(item);

Nu bliver mit OnBubbleEvent ikke ramt når jeg smider en knap ind i templaten, kører siden og trykker på knappen?! Hvad skal jeg gøre for at fange events fra kontroller i templaten nu den er tilføjer igennem en namingcontainer???
Avatar billede superzapper Nybegynder
10. september 2006 - 14:03 #1
Fandt selv en løsning...