Avatar billede mclemens Nybegynder
10. september 2006 - 00:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i parsing / håndtering af postning ?

Mindre betydning - og måske igen ikke ... det er ikke noget jeg har oplevet tidligere så det kan være et unikt tilfælde ...
http://www.eksperten.dk/spm/731366 <- I den tråd løb jeg ind i problemer med disse linjer:

slideHTML='<a href="'+this.theimages[picindex][1]+  '  " target="'+this.theimages[picindex][2]+'">'

og

slideHTML='<a href="'+this.theimages[picindex][1]+  '  " target="'+this.theimages[picindex][2]+'">'

Når ' og " står uden mellemrum i den linje går det galt...

slideHTML='<a href="'+this.theimages[picindex][1]+'" target="'+this.theimages[picindex][2]+'">'

... mon det har noget med href parseren
at gøre - target ser upåvirket ud?

Ville bare lige notere fejlen ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
10. september 2006 - 00:17 #1
Og en fejl fra min side ... jeg tog den samme linje to
gange den anden linje der også gav problemer var:

slidehtml='<a href="'+theslide[1]+  '  " target="'+theslide[2]+'">'
slidehtml='<a href="'+theslide[1]+'" target="'+theslide[2]+'">'
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2006 - 10:41 #2
ØØØH....
Hvor på eksperten oplever du denne fejl?
Avatar billede mclemens Nybegynder
10. september 2006 - 10:55 #3
Overalt ... Prøv at fjerne

slidehtml='<a href="'+theslide[1]+  <- mellemrum ->    '    <- mellemrum ->    " target="'+theslide[2]+'">'

( slidehtml='<a href="'+theslide[1]+'" target="'+theslide[2]+'">' )

... og så poste linjen ...
' et forsvinder så der istedet for ...
slidehtml='<a href="'+theslide[1]+ ' "
står slidehtml='<a href="'+theslide[1]+"
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2006 - 11:27 #4
Må spørge på en anden måde...
Hvor på eksperten.dk oplever du denne fejl og hvordan viser den sig?

(Har det overhovedet noget at gøre med fejl på eksperten.dk??)
Avatar billede mclemens Nybegynder
10. september 2006 - 11:42 #5
[ Hvor på eksperten.dk oplever du denne fejl og hvordan viser den sig? ]
Som jeg skriver i oplægget:
-> ( Fejl i parsing / håndtering af postning ? )

Som jeg skriver i mit sidste indlæg sker det
( Overalt ... Prøv at fjerne )

Som jeg skrev i oplægget opdagede jeg det i
( http://www.eksperten.dk/spm/731366 )

Betydningen er som jeg skrev i oplægget
( Mindre betydning - og måske igen ikke )
Forstået på den måde at man kan sidde og poste en js kode
som virker - spørgeren får js koden og giver måske ikke respons
på at den ikke virkede og spørgsmålet dør uden at blive lukket ...
(hvis spørger ikke havde puffet til mig men blot ventet på at en anden
skulle komme med noget der istedet havde virket havde jeg ikke set fejlen.)

- Og mindre betydningen da det er første gang jeg ser det ...
... Dog kan en forsvunden ' være svær at finde ved postning af en meget
stor kildekode ... og derfor vil et langt spørgsmål eller svar hvor en sådan
ting sker være lidt sværere at finde punktet hvor hvor eksperten har slettet tegnet ...

... Som jeg siger det var noget jeg ville nævne - og som ikke har den store betydning ... men måske kunne have det afhængig af kildekoder og programmerings markup ...

...

[ (Har det overhovedet noget at gøre med fejl på eksperten.dk??) ]
Hvis det ikke kunne betegnes som en fejl
- tror du så jeg ville skrive at det var det?
Det var ikke et spørgsmål som sådan om hvorvidt det er en fejl
blot et hint til IDG eller dem der sidder med post håndteringen ... ;)
Avatar billede mclemens Nybegynder
10. september 2006 - 11:45 #6
... Tror dog ikke du løber ind i problemet John,
da du ikke er aktiv inde i programmerings kategorier ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
10. september 2006 - 11:54 #7
Ikke et diskussions emne
- blot en bemærkning om fejlen
/ Lukker
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2006 - 16:47 #8
john>

Hvis jeg forstår mclemens rigtigt så brokker han sig over at når han poster korrekt
JavaScript kode som et svar på et spørgsmål (i JavaScript kategorien formentlig),
så viser E ikke det han postede men noget lidt andet.

Af hensyn til beskyttelse mod XSS er E nødt til gøre noget ved HTML og JS, men
tilsyneladende er der en lile bug i den kode som håndterer det.
Avatar billede mclemens Nybegynder
10. september 2006 - 17:04 #9
Arne, du forstår mig rigtigt ;)