Avatar billede herregud Nybegynder
09. september 2006 - 19:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

forbindelse mellem 2 computere

Hej alle.
Jeg har en bærbar, og en stationær, som jeg gerne vil have til at være i forbindelse. Begge computere har navnet "workgroup", og jeg kan, når jeg går ind i "denne computer" - "vis arbejdsgruppecomputere", se både den ene og den anden. Hvis jeg så gerne vil i forbindelse med den anden pc, og jeg dobbeltklikker på ikonet for denne, får jeg at vide at den ikke er tilgængelig, og at jeg ikke har tilladelse til at bruge denne netværksressource. Hvis jeg prøver det omvendte at logge på den første pc fra den anden, bliver der spurgt om brugernavn og adgangskode.
Er der nogen der kan hjælpe????

på forhånd tak.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
09. september 2006 - 20:38 #1
Nævn lige styresystem på begge!
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
09. september 2006 - 21:04 #2
Har du delte mapper på begge maskiner, og ingen firewall til at spærre.
Avatar billede herregud Nybegynder
10. september 2006 - 11:05 #4
Der er xp på begge maskiner, og jeg har slået firewallen fra på begge. (Det synes jeg iøvrigt er et problem, at man skal slå firewall fra. er der ikke en løsnng på det?). Ud over det kører den bærebare trådløst, mens den stationære kører med kabel..
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
10. september 2006 - 15:37 #5
Workgroup er nok navnet på netværket. Computerne skal have hvert sit navn, det er meget vigtigt, for ellers er der konflikt.

Det skulle heller ikke være nødvendigt at slå firewallen fra på begge maskiner. Du skal lave en adgangsregel i begge firewalls for den modsatte computers IP-adresse. Du finder altså netværksforbindelsernes IP-adresser og bruger dem til at lave en regel i den anden computers firewall for at give adgang til f.eks den stationære på den bærbare.
Prøv det.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
11. september 2006 - 20:55 #6
Har du prøvet om det er funktionen >Ctrl< scrollhjulet, der driller dig. Hvis man trykker på >Ctrl< og drejer på hjulet på musen kan man ændre på størrelsen af teksten på visse hjemmesider.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
11. september 2006 - 20:56 #7
Hov det var vist en forkert tråd jeg fik lagt den ind under. Det må i undskylde mange gange.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
11. september 2006 - 21:17 #8
I windows firewall skal du lige ind og tillade deling af filer og printer, så kan det snakke sammen, derudover er det en rigtig god idé at lave en delt mappe på begge maskiner.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
12. september 2006 - 12:44 #9
Nu er det jo ikke sikkert at det er windows firewall han kører med, det har han da ikke fortalt noget om.
Men "herregud" prøv lige at kig på den kommentar jeg lagde 15:37:35

For at få et trådløst netværk til at køre skal du sørge for at sætte en SSID, security mode enten WEP eller WPA og så et password. Hvis du får sat det rigtigt op kan du få det til at køre.
Avatar billede herregud Nybegynder
17. september 2006 - 19:40 #10
undskyld jeg ikke har givet lyd fra mig, men jeg har ikke været hjemme. Jeg har løst problemet halvt, og jeg gider ikke mere lige nu, så jeg kunne godt tænke mig at dele de point ud, som lovet. kunne jann-jensen og dr1 muligvis dele pointene??
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
17. september 2006 - 20:05 #11
Jeg siger tak
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
18. september 2006 - 17:47 #12
Du har jo givet mig alle pointene!
Avatar billede herregud Nybegynder
18. september 2006 - 20:11 #13
nå ja, så kan dr1 da også få 60 point..