Avatar billede tberte1 Nybegynder
09. september 2006 - 14:03 Der er 2 kommentarer

indlæse textfil til mysql

Hej

Jeg har et lidt underligt problem, som jeg håber i kan løse.

Jeg vil læse en textfil ind i en mysql db, og når jeg gør det via phpmyadmin går det fint med følgende sql

LOAD DATA INFILE 'C:/Programmer/EasyPHP/www/umd.txt' REPLACE INTO TABLE `tbl_temp_umd` FIELDS TERMINATED BY ';' ENCLOSED BY '"' ESCAPED BY '\\' LINES TERMINATED BY '\r\n';

Men når jeg forsøger via php med nedenstående kode, så indsætter den kun hver anden linie fra textfilen...

function temp() {
  $sql = "LOAD DATA INFILE 'C:/Programmer/EasyPHP/www/umd.txt' REPLACE INTO TABLE `tbl_temp_umd` FIELDS TERMINATED BY ';' ENCLOSED BY '\"' ESCAPED BY '\\\\' LINES TERMINATED BY '\\r\\n';";
  echo connection();
  query($sql);
  disconnect();
}
Avatar billede yHec Novice
09. september 2006 - 20:55 #1
Hvad indeholder den fil??

Har du prøvet at bruge file_get_contents() og så indlæse det med et sql-kald???
Sådan ville jeg gå frem!

Desuden er det et problem at henvise til en lokaldisk fra serveren! scriptet sammen med serversoftwaren, vil lede på serveren efter c:\...., og det har du ikke tilladelse til!

/y

Avatar billede tberte1 Nybegynder
09. september 2006 - 21:43 #2
Den er en lokal server jeg arbejder på, så det er ikke noget problem med rettigheder.

Og jeg har tjekket filens indhold, som er korrekt.