Avatar billede kalle_mod Nybegynder
08. september 2006 - 23:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

resize med aspImage

Hej eksperter

Jeg har (endnu) engang et problem idet jeg nu forsøger mig med aspimage for første gang...Jeg har en uploadform(virker fint nok) som under upload af en billedfil skal lave et snapshot af filen.

min funktion til at lave resize:
function Resize(strImage, strOrgPath, strPath, strSnapNavn)
    '******** Laver objectet ********************************************
    Set obj = Server.CreateObject("AspImage.Image")

    obj.Loadimage(server.mappath(strOrgPath & strImage))

    '******** Finder dimensioner for billedet og destination ***************************
    miniWidth = 200
    miniHeight = 150

    '******** Resizer billedet ********************
    obj.ImageFormat = 1
    obj.Resize miniWidth, miniHeight

    ext = Right(strImage,3)
    if Lcase(ext) = "jpg" then obj.ImageFormat = 1
    if Lcase(ext) = "bmp" then obj.ImageFormat = 2
    if Lcase(ext) = "png" then obj.ImageFormat = 3
    if Lcase(ext) = "gif" then obj.ImageFormat = 5
    '**** Hvor skal det gemmes? *****
    obj.Filename = server.mappath(strPath & strSnapNavn & strImage)

    if not obj.SaveImage then
    response.write "<p class='sendt'>Et snapshot af billedet blev ikke lavet korrekt</p>"
    response.write obj.error
    response.end
    end if
    Set obj = nothing

End function

og funktionen kaldes med:
Call Resize(strFile, strUploadPath, strSnapPath, strSnapNavn)

hvor:
strUploadPath = "billeder/galleri/"
strSnapPath = "billeder/galleri/snapshots/"
strSnapNavn = "snap_"
og strFile er filnavnet(som den fanger fint nok, selve billedet bliver gemt i billeder/galleri/

Håber i kan hjælpe mig :)

Kalle
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
14. september 2006 - 20:09 #1
så prøver vi da bare at hæve point?

Kalle
Avatar billede nielle Nybegynder
14. september 2006 - 20:17 #2
Måske skulle du beskrive hvad der er problemet?
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
14. september 2006 - 20:37 #3
jamen den resizer bare ikke, billedet bliver som sagt uploaded og mit script skriver at filen er uploaded men jeg kan hverken se snapshot i mappen billeder/galleri/snapshots eller se en reference i min database...

Kalle
Avatar billede nielle Nybegynder
14. september 2006 - 20:49 #4
Nu er der jo ikke noget i scriptet som gør noget som helst i databasen, så det er ikke så underligt hvis du ikke kan se en reference i din database.

Mht. problemet at den ikke resizer. Får du udskrevet fejlbeskeden "Et snapshot af billedet blev ikke lavet korrekt" eller ej?
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
14. september 2006 - 21:07 #5
nej får så vidt jeg ved ingen fejl, men kan da lige prøve med en JS alert-box, kan nemlig godt være at den bare fortsætter i mit script og dermed gør at jeg ikke når at se beskeden inden den redirecter...

kalle
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
14. september 2006 - 21:09 #6
Nå det må lige blive i morgen, serveren som siden ligger på er midlertidigt nede :(

Kalle - skal nok vende tilbage
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
17. september 2006 - 23:25 #7
Vi har skiftet server da vi ikke kan leve med den nedetid der var på den gamle server...På den nye server virker scriptet uden problemer?

Anyway kan du få nogle point hvis du vil nielle :)

Kalle
Avatar billede nielle Nybegynder
18. september 2006 - 06:47 #8
Står over på denne her. Du "løste" jo selv problemet. Men ellers tak for tilbudet. :^)
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
18. september 2006 - 11:37 #9
fint fint :)

kalle