Avatar billede Slettet bruger
08. september 2006 - 21:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Url rewrite af querystring til "mappenavn"

Hejsa.

Er der nogen, der kender en relativ nem metode, hvormed man kan rewrite en querystring, der fx. ser sådan her ud ?id=100, til en sti, der fx. ser sådan her ud /100?

Jeg tænker på søgemaskinevenlighed i forhold til querystring parametre og vil gerne på én eller anden måde kunne omskrive mine stier til dynamisk indhold fra:

/nyheder.aspx?id=xxx til /nyheder/xxx

Jeg har hørt at dette kaldes url rewriting, men kender intet til hvordan det kan laves.
Avatar billede stefan_v Nybegynder
14. september 2006 - 15:16 #1
Jeg undskylder på forhånd for følgende :) Det er ikke testet, det er ikke pænt, men jeg keder mig helt vildt :)

string url = "/nyheder.aspx?id=123";
string sub_dir = null;
idx = 0;
idx = url.LastIndexOf(?);
url = url.SubString(0, idx);
sub_dir = url.SubString(idx, url.Length);
sub_dir = sub_dir.SubString(sub_dir.LastIndexOf(=), sub_dir.Length);

string res = url + "/" +sub_dir;

Bortset fra lidt forkerte metode-navne og lidt indexOutOfBounds exceptions, burde det virke - men kun i dette tilfælde, hvor der kun er én parameter (id).
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2006 - 10:11 #2
Hej Stefan.

Tak for input, men jeg tror ikke umiddelbart det kan bruges.
Jeg har fundet frem til at man vidst skal lave noget avanceret - noget med en handler eller lignende, som jeg desværre ikke lige har det store kendskab til, og/eller lave nogle ændringer direkte i IIS'en for at dette kan laves.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2006 - 16:43 #3
Jeg lukker.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2006 - 16:43 #4
lige :-)