Avatar billede uas Nybegynder
08. september 2006 - 14:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Data controller i en usercontrol

Hej

Skulle det ikke være muligt at lave en user control, som indeholder f.eks. et formview data control?

Når jeg forsøger dette bliver mit formview ikke vist, mens resten af indholdet i usercontrollen gør.
Jeg har forsøgt med andre controller i usercontrolen. f.eks. textbox, og det virker fint.

Håber der er nogle der kan hjælpe...
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. september 2006 - 18:08 #1
Må vi se kode?
Og... Giver du den noget data?
Mvh
Avatar billede uas Nybegynder
11. september 2006 - 08:24 #2
Hermed noget kode :-) - og ja, der skulle komme data til den, det virker dint hvis jeg flytter alt kode fra user controllen ud på selv .aspx siden

Selve .aspx filen:
<%@ Page Language="VB" CodeFile="ICData2b.aspx.vb" Inherits="ICData2b" MasterPageFile="~/MasterPage.master" Title="Untitled Page" %>
<%@ Register TagPrefix="ICComp" TagName="Test" Src="App_Controls/WebUserControl.ascx" %>

<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="Indhold" Runat="Server">

<ICComp:Test id="compTest" runat="Server"/>

</asp:Content>

User controllen:
<%@ Control Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="Comp_FirmaInfo.ascx.vb" Inherits="FirmaInfo" %>
<%@ Register TagPrefix="ICDropDownList" TagName="Lande" Src="DropDownlist_Lande.ascx" %>
<%@ Register TagPrefix="ICCheckboxList" TagName="Interesser" Src="CheckBoxList_Interesser.ascx" %>

<asp:FormView ID="FormView1" DefaultMode="Edit" runat="server" DataSourceID="SQLDataSourceICData2b" DataKeyNames="AutoInc">
  <EditItemTemplate>

      <table width="700" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#EFEFEF">
      <tr>
        <td valign="Top">

<%' Firmanavn, adresse m.m (start)%>
          <table border="0" cellpadding="1" cellspacing="0">
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lFirmanavn" runat="server" Text="Firmanavn" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("Firmanavn") %>' runat="server" Width="200px" ID="tbFirmanavn" /></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lAdresse" runat="server" Text="Adresse" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("Adresse") %>' runat="server" Width="200px" ID="tbAdresse" /></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lPostnummer" runat="server" Text="Postnummer" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("Postnummer") %>' runat="server" Width="50px" ID="tbPostnummer" /></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lBy" runat="server" Text="By" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("By") %>' runat="server" Width="200px" ID="tbBy" /></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lLandekode" runat="server" Text="Landekode" /></td>
            <td><ICDropDownList:Lande selValue='<%# Bind("Landekode") %>' id="ddlLandekode" runat="Server"/></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lTelefon" runat="server" Text="Telefon" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("Telefonnummer") %>' runat="server" Width="200px" ID="tbTelefon" /></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lFax" runat="server" Text="Fax" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("Faxnummer") %>' runat="server" Width="200px" ID="tbFax" /></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lWWW" runat="server" Text="WWW" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("wwwadresse") %>' runat="server" Width="200px" ID="tbWWW" /></td>
          </tr>
          <tr>
            <td><asp:Label ID="lDomain" runat="server" Text="Domæne" /></td>
            <td><asp:TextBox Text='<%# Bind("Domæne") %>' runat="server" Width="200px" ID="tbDomæne" /></td>
          </tr>
          </table>

<%' Firmanavn, adresse m.m (slut)%>
        </td>
      </tr>
      </table>

      <asp:LinkButton ID="UpdateButton"
                      Text="Update"
                      CommandName="Update"
                      RunAt="server"/>

      <asp:LinkButton ID="CancelUpdateButton"
                      Text="Cancel"
                      CommandName="Cancel"
                      RunAt="server"/>

  </EditItemTemplate>

</asp:FormView>

    <asp:SqlDataSource id="SQLDataSourceICData2b" Runat="Server"
    ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:icsystem %>">

      <SelectParameters>
        <asp:QueryStringParameter Name="autoInc" QueryStringField="ID" Type="Int32" />
      </SelectParameters>

      <UpdateParameters>
        <asp:QueryStringParameter Name="AutoInc" QueryStringField="ID" Type="Int32" />
      </UpdateParameters>

    </asp:SqlDataSource>
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. september 2006 - 13:46 #3
Din sql datasource ser lidt tyndbenet ud.... Har du ikke lidt mere i den?
Mvh
Avatar billede uas Nybegynder
11. september 2006 - 15:26 #4
Hej snepnet

Jeg har jo ingen Selectcommand med. (Som du også påpeger) Den satte jeg fra min code-behind file, og det har jeg så ikke fået med, da jeg flyttede det over i min user control. :-)

Smid lige et svar, så du kan få dine velfortjente point.
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. september 2006 - 20:15 #5
Et svar kommer her :o)
Mvh