Avatar billede noeyewar Nybegynder
08. september 2006 - 12:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

administration af brugere i ungdomsklub, spærring af porno osv??

hej
lidt krypitsk overskrift og håber at jeg har fået den postet det rigtige sted:)

jeg er ansat som it-ansvarlig i en lokal  ungdomsklub, men vi har problemer med at nogen brugere besøger pornosider og andet uønsket hvilket har betydet at min chef har tvunget mig til at lukke netforbindelsen til der er fundet en løsning.

alle maskiner er gennem switche koblet direkte på en router, og dermed ud på nettet. (der er 11 maskiner)

min che ønsker mulighed for at blokere pornografisk indhold og andet snask, og jeg ønsker mulighed for at overvåge maskinerne og se hvilke hjemmesider der bliver besøgt.

nogen der har gode ideer til hvordan dette kunne gøres?

mit eget bedste forslag var at sætte en gammel maskine op som server, og lade den agere dhcp og proxyserver. og så en form for pornofilter, nogen der har erfaringer med dette eller gode forslag til software?

eller er der andre og bedre løsninger?

prisen er en stærk faktor, som sagt er der kun 11 maskiner, så en veludrustet win2003 server er nok ikke en mulighed (i den forbindelse, er det lovligt at anvende 180 dages prøveversionen af win 2003 server til dette formål når det er ikke er tilkommercielt brug?)

jeg ønsker alt det input i kan give mig om emnet, både filtrering, men også omkring overvågning osv:)

mvh kenneth brodersen
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. september 2006 - 12:45 #1
Kik på danske enologic, der kan den slags. De er købt af danware (netop)

http://www.enologic.com/
Avatar billede noeyewar Nybegynder
08. september 2006 - 13:23 #2
tak for forslaget, men det kræver jo netop en windows 2000/2003 server, desværre
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
08. september 2006 - 13:54 #3
Måske et totalt NOOP forslag, men kan man ikke installere programmer ligesom netnanny osv. på alle 11 pc´ere ???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2006 - 19:24 #4
Norton Internet Sequrity kan delvis spærre med forældrestyring. Du kan også styre hvilke programmer der må bruges. Dog lukkes for mange spilsites, såsom http://www.gratisting.dk. 5-bruger licens for ca. 1500,-.