Avatar billede shubijam Nybegynder
08. september 2006 - 10:26 Der er 2 kommentarer

Debian Sarge + VHCS2 - omdirigering af virtuelle hosts

Hej

Vi anvender VHCS2 som serveradministration. Når vi tilføjer nye brugere, oprettes der virtuelle hosts. Det kunne fx se sådan ud:

/var/www/virtual/eksempel1.dk
/var/www/virtual/eksempel2.dk
/var/www/virtual/eksempel3.dk
etc..

Af forskellige årsager ønsker vi at omdirigere flere af disse virtuelle hosts til en bestemt virtuel host, så fx eksempel2.dk og eksempel3.dk trækker på filerne i eksempel1.dk - men så vi stadig bevarer domænenavnet i adresselinjen. Vi ønsker altså ikke at lave et simpelt redirect til eksempel1.dk.

Vi har derfor forsøgt os med et symbolsk link eller at ændre DocumentRoot til
DocumentRoot    /var/www/virtual/eksempel1.dk/htdocs

Dette får vi dog ikke rettighed til:

Warning: Unknown(): open_basedir restriction in effect. File(/var/www/virtual/eksempel1.dk/htdocs/index.php) is not within the allowed path(s): (/var/www/virtual/eksempel2.dk/:/usr/share/php/:/tmp/) in Unknown on line 0

Warning: Unknown(/var/www/virtual/eksempel1.dk/htdocs/index.php): failed to open stream: Operation not permitted in Unknown on line 0

Warning: (null)(): Failed opening '/var/www/virtual/eksempel1/htdocs/index.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in Unknown on line 0

Kan nogen give et bud på, hvordan vi løser dette problem?

Vh Thomas
Avatar billede shubijam Nybegynder
08. september 2006 - 11:43 #1
Vi har nu tilføjet følgende:

<Directory /var/www/virtual/eksempel2.dk>
  php_admin_value open_basedir "/var/www/virtual/eksempel1.dk"
</Directory>

Dette har bragt os et skridt videre, idet vi nu kan få adgang til index-filen i eksempel1.dk.. Desværre får vi bare KUN adgang til index-filen, men ingen af de andre filer eller mapper.

Det hjælper heller ikke at tilføje et wildcard:
php_admin_value open_basedir "/var/www/virtual/eksempel1.dk/*"
eller
php_admin_value open_basedir "/var/www/virtual/eksempel1.dk/htdocs/*"
Avatar billede shubijam Nybegynder
12. september 2006 - 08:33 #2
Har nu lavet det symbolske link fra den ene htdocs til den anden - dvs. så hele htdocs er et symbolsk link. Og det virker! Problemet er nu bare, at vi ikke får log til at uploade filer, eller at ændre i filer i eksempel1.dk (dvs. hovedmappen). Vi har givet alle rettighederne på mappeniveau, men får stadig ikke lov.

Ved et forsøg på at uploade filer får vi nu igen:

open_basedir restriction in effect. File(/tmp/phpeLrkrV) is not within the allowed path(s)

Hvordan kan denne rettighed gives?