Avatar billede Mik2000 Professor
07. september 2006 - 10:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til header(Location

Hej

Jeg har et php script hvor jeg skal sende brugeren til en anden side, men det kan jeg ikke få lov til med header(Location fordi at headers er sendt.

Har man et alternativ til denne funktion?
Avatar billede dimsushi Nybegynder
07. september 2006 - 10:20 #1
Kan være du kan bruge meta redirect, men det er jo samme problem at du vil redirecte efter du har skrevet output til browseren. Du bør nok rykke lidt rundt på din kode. :)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
07. september 2006 - 10:21 #2
Du kan gøre det med javascript fx..

<script type="text/javascript">
document.location = 'http://....';
</script>

Du kan også gøre det via et meta-tag som indsættes i <head>:

<meta http-equiv="refresh" content="0; URL=http://...." />
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. september 2006 - 10:23 #3
Du kan måske "flushe" ob_start(); tror jeg den hedder.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2006 - 10:29 #4
Selvom det ikke er det du spørger om, må det bedste forslag nok være at du skriver koden om så headerne ikke sendes inden. Men det er selvfølgelig nemt at sige uden jeg kender funktionaliteten :)
Avatar billede boost Nybegynder
07. september 2006 - 18:31 #5
Avatar billede Mik2000 Professor
10. september 2006 - 00:19 #6
Brugte razmus_dk løsning :)

Tak for alle svarene

razmus_dk - skriv svar og der er point :)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
10. september 2006 - 18:11 #7
Hermed et svar.

Men som de andre skriver: det er oftest en god skik, at strukturere sin kode sådan, at en evt. "redirect" kommer før noget output til browseren er påbegyndt (hvorved header("location: x") er brugbar).
Avatar billede Mik2000 Professor
21. september 2006 - 14:27 #8
Hej

Point gives hermed.

Det gør jeg også normalt men det har ikke være muligt her da det er i et færdigt system hvor der er includeret filer som skal være over denne og disse generere output :)