Avatar billede simsen Mester
07. september 2006 - 08:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brug af class

Hej,

Jeg har en stump kode, som jeg skal bruge på flere sider. Jeg har lagt koden ud i en class fil.

I den fil, hvor jeg skal bruge koden, skriver jeg så:

ConnectionFile myCon = new ConnectionFile;

Men så er det jeg ikke aner, hvad jeg skal skrive, for at tilgå den metode, jeg har lavet i class filen.

Lægger jeg den i samme fil, som hvor jeg skal bruge den, skriver jeg "string parms = LoadConnection(filename);"

Koden til class filen er således:

public static string LoadConnection(string filename)
    {
        string output = null;

        Stream stream = File.Open(filename, FileMode.OpenOrCreate);

        StreamReader textReader = new StreamReader(stream);

        output = textReader.ReadToEnd();

        textReader.Close();
        stream.Close();

        return output;
    }

Altså - hvad skal jeg skrive i Settings.aspx.cs, når ovennævnte kode ligger i ConnectionFile.cs?

mvh
simsen :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. september 2006 - 08:25 #1
du skal bruge
ConnectionFile.LoadConnection("dinfil");
Avatar billede simsen Mester
07. september 2006 - 08:35 #2
tak for hurtig svar - og ja det var lige det jeg skulle :-)

Smid et svar, og du får dine points

mvh
simsen :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. september 2006 - 08:47 #3
svar :) np.

DU bør nok lave din metode om:
public string LoadConnection(string filename)
    {
        string output = null;

        Stream stream = File.Open(filename, FileMode.OpenOrCreate);

        StreamReader textReader = new StreamReader(stream);

        output = textReader.ReadToEnd();

        textReader.Close();
        stream.Close();

        return output;
    }

og kalde metoden med:
ConnectionFile myCon = new ConnectionFile;

myCon.LoadConnection("dinfil");
Avatar billede simsen Mester
07. september 2006 - 09:22 #4
Hej igen

Har ændret det til dit forslag, og det fungerer upåklageligt.

Jeg har dog stadig et problem, som jeg håber du gider hjælpe med på faldrebet.

Jeg har følgende linie kode, som jeg også gerne vil have med over i min class fil (så jeg hvis jeg laver en ændring i filnavn eller mappeplacering), kun skal rette det ét sted.

string filename = Page.MapPath("~/Connection") + "\\ConnectionString.txt";

Forsøger jeg at tage den over i klasse filen, kommer den med følgende fejl:

"An object reference is requeired for the nonstatic field, method, or property 'System.Web.UI.Page.MapPath(string)'

Jeg kan se, det er et eller andet med Page. - hvad skal jeg skrive istedet og ikke mindst hvorfor?

mvh
simsen :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. september 2006 - 09:42 #5
prøv med noget i denne stil
HttpContext.Current.Server.Mappath("~/Connection") + "\\ConnectionString.txt";