Avatar billede pablopablo Nybegynder
07. september 2006 - 05:29 Der er 5 kommentarer

Web.config og Serialization

Hey...koder i asp.net 2.0...

Jeg sidder og arbejder med Profile objektet...det er jo så smart at det tilbyder typed data...men jeg har et spg. når det ikke handler om simple typer...

I min web.config har jeg bla.

<add name="Adapter" allowAnonymous="true" type="System.Data.SqlClient.SqlDataAdapter" serializeAs="Binary"  />

( http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/d8b58y5d.aspx )

Trods jeg har kigget i dokumentationen er jeg ikke helt sikker på, hvor meget andet jeg skal gøre...jeg skal vel serilisere adapteren...men hvordan helt præcis ved jeg ikke...

Jeg får følgende  fejl ved kørsel:

"The type for the property 'Adapter' cannot be serialized using the binary serializer, since the type is not marked as serializable."

Dvs. Adapter objekter ikke implementere [serializable] - men hvad skal jeg så gøre? i DOC står det at man kan bruge alle typer i Profile objektet...! jeg skal vel ikke til at lave et nyt objekt som arver fra Adapter objektet og så sætte det til at implementere [serializable],nej vel...det virker da for tungt...

Jeg kunne let løse det, ved at bruge fx. Session objektet i stede for...men det er ikke typed data og bliver ikke gemt sammme sted..så, jeg vil meget gerne benytte profile objektet!

Håber meget i kan vise mig det kode jeg mangler, så det kommer til at virke! ;)

mvh.PabloPablo
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2006 - 19:18 #1
Du skal droppe idéen... En adapter i din profile - hvad skulle det gøre godt for?
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2006 - 19:27 #2
(udover at det ikke kan lade sig gøre at serialisere den).
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. september 2006 - 16:23 #3
okay...jamen det var blot min tanke, at gøre det til en global variabel som alt muligt andet...synes det er smart og let når det er typed data :) og i DOC står der da at man kan gemme alle typer af objekter deri...? men nej?
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. september 2006 - 18:00 #4
Du kan gemme objekter der kan serialiseres, hvilken en dataadapter ikke kan - og heller ikke kan komme til.
De properties du har på din profile er bestemt ikke globale variabel.
Men ... igen.... Hvad er det du ønsker at opnå ved at proppe en adapter ned i en database?
En helt almindelig variabel er jo også typestærk.
Mvh
Avatar billede pablopablo Nybegynder
26. marts 2008 - 11:03 #5
hejsa, læg et svar og lad mig lukke :)